Sökning: "att stärka Kundrelationerna"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden att stärka Kundrelationerna.

  1. 1. Reuse within the Business of Children's Toys : Contributing to a more circular and economically stable playtime

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Ella Kurland; Emelie Lundström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm. The project was conducted on the behalf of Micki Leksaker AB,with the purpose to develop a service that promotes a more sustainable lifestyle and consumption of children’s toys. LÄS MER

  2. 2. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Hult; Robin Johansson; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; e-CRM; long-term relationships; websites; e-mail; social media; integrated marketing communication; SME; B2B; Relationsmarknadsföring; e-CRM; långvariga relationer; webbsidor; e-mail; sociala medier; integrerad marknadskommunikation; SMF; B2B;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier – ett relationsverktyg för svenska banker. En kvalitativ studie om hur sociala medier influerar svenska bankers kundrelationer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Krüger; Nicole Personne; [2012]
    Nyckelord :Banker; sociala medier; relationsmarknadsföring; Web 2.0; kundlojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar undersöka hur sociala medier influerar svenska bankers kundrelationer. Dessutom har vi som kompletterande syfte ambitionen att undersöka hur bankerna bör använda sociala medier för att på ett positivt sätt stärka kundrelationerna med målet att skapa lojala kunder. LÄS MER

  4. 4. Involvera mera!

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sara Lange; Charlotta Hägerström; [2012]
    Nyckelord :kundrelationer; textilt digitaltryck; business-to-business; customer relationships; customer involved product development; process mapping; digital textile printing; kundinvolverad produktutveckling; processkartläggning;

    Sammanfattning : På dagens hårt konkurrensutsatt marknad är inte bara priset en viktig konkurrenskraft, även relationen mellan kund och leverantör kan spela en avgörande roll för om det blir en affär eller inte. Möjligheten att låta kunden vara delaktig i produktutvecklingsprocessen är även ett sätt att stärka kundrelationerna. LÄS MER

  5. 5. Mässan och varumärket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Mikael Noaksson; Johanna Helgar; [2011]
    Nyckelord :varumärke; mässa;

    Sammanfattning : Årligen hålls flera inhemska och internationella mässor där företag kontinuerligt deltar utan att kanske ifrågasätta varför. Detta trots att konkret vetskap om vad mässorna faktiskt resulterar i är svår att framställa. LÄS MER