Sökning: "barista"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet barista.

  1. 1. Havredryckens visuella uttryck : En kvantitativ och beskrivande studie av den svenska marknadenshavredrycksförpackningar

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Linnea Falberg; Simon Magnusson; Astrid Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Grafisk design; Havredryck; Förpackningsdesign; Visuell innehållsanalys;

    Sammanfattning : Havredryck har fått ett stort uppsving på senare år med en bredmålgrupp. För att få mer kunskap om förpackningsdesignens marknadfokuserar denna undersökning på havredryckens designbeslut i enbeskrivande studie. Den ämnar redovisa havredrycksförpackningarnasvisuella element för att sedan jämföra hur de överensstämmer medvarandra. LÄS MER

  2. 2. Development of portable unit for the coffee industry

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Maria Grahn; [2018]
    Nyckelord :design; construction; semiotics; coffee; product development; concept development; design; konstruktion; semiotik; kaffe; produktutveckling; konceptframtagning;

    Sammanfattning : The project is executed along with the course “Degree of Bachelor of Science in innovation and design engineering”. The course takes part at the faculty of Health, Science and Technology at Karlstad University. The employer is in the coffee industry with a focus on the professional market. LÄS MER

  3. 3. Att hoppa på det gröna tåget

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joachim Nilsson; Hannah Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Consumer Culture Theory; Identitet; Grön konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats syftar till att undersöka hur individer skapar sin sociala identitet genom grön konsumtion med utgångspunkt i Fairtrade-caféet Barista. Vidare ämnar denna uppsats undersöka anledningarna till varför individer konsumerar grönt ur ett konsumtionsteoretiskt perspektiv och detta har således lett oss till följande frågeställningar: Hur skapar konsumenter sina gröna identiteter genom konsumtion? Finns det några hinder i detta identitetsskapande? Arbetet har utförts genom en kvalitativ metod med ett abduktivt tillvägagångssätt som grund där både empiri och teori använts. LÄS MER

  4. 4. Espressomaskin för ökad kommunikation mellan barista och kund : Ett sätt att visa det fina hantverket

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Niklas Schön; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företaget 3TEMP AB från Arvika har en vision att ta fram en egen typ av en espressomaskin med hjälp av sin patenterade teknik. Deras vision bygger på en maskin som skall vara mindre och smidigare än dagens maskiner samtidigt som den ökar kontakten mellan barista och kund. LÄS MER

  5. 5. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Huynh; Mattias Olsson; Amelie Åkesson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; kafébransch; konkurrensstrategi; varumärkesidentitet; first mover advantage; second mover advantage; relationstriangel; Business and Economics;

    Sammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER