Sökning: "biggest loser innehållsanalys"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden biggest loser innehållsanalys.

  1. 1. "Fet och olycklig VS Smal och lycklig" : En kvalitativ innehållsanalys av hur tv-programmet Biggest Loser Sverige 2018 framställer överviktiga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Johansson; Elin Jakobsson; [2018]
    Nyckelord :Reality-tv; Biggest Loser; Sweden; weight-stigma; MCDA; overweight; Reality-tv; Biggest Loser; Sverige; viktstigmatisering; MCDA; övervikt;

    Sammanfattning : Den här studien använder sig av en Multimodal Kritisk Diskursanalys (MCDA) för att undersöka hur reality-showen Biggest Loser Sverige 2018 framställer överviktiga. Syftet med studien är att analysera hur seriens finalister framställs när dem är överviktiga respektive när dem är normalviktiga, samt undersöka ifall viktstigmatiserade attityder kommer till uttryck i programmet. LÄS MER

  2. 2. En socialistisk farbror mot en krönt, erfaren toppkandidat : En innehållsanalys av New York Times och Washington Posts inramning av Bernie Sanders och Hillary Clinton i demokraternas primärval 2016

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Anton Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Political communication; Framing; Agenda-setting; Narrative; Bernie Sanders; Hillary Clinton; democratic party presidential primaries 2016; New York Times; Washington Post; Politisk kommunikation; Framing; Agenda-setting; Narrativ; Bernie Sanders; Hillary Clinton; Demokraternas primärval 2016; New York Times; Washington Post;

    Sammanfattning : The study of political communication is an old and diverse field, and the media has been proven to have an effect on their readers. The narratives that they create in their reporting can be as damning as they can be auspicious. Therefore, the study of media and how they frame certain events is as important as it has ever been. LÄS MER

  3. 3. "Den kreativa skaparkraften"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sabina Jansson; Amina Korlat; [2013]
    Nyckelord :Formatanpassning; intuition; strategi; tv-format; varumärke; konsumtion; kultur. Format adaptation; strategy; brand; consumption; culture.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I detta examensarbete för kandidatexamen i Strategisk kommunikation har vi gjort en studie med syftet att öka kunskapen inom och förståelsen för ämnet formaanpassning, genom att ta reda på hur svenska produktionsbolag och kanaler arbetat strategisk med anpassning av tv-format samt vilka faktorer som leder till att en formatanpassning genomförs. För att nå vårt syfte har vi undersökt hur de tre produktionerna Biggest Loser Sverige, Project Runway Sverige och Top Model Sverige arbetat strategiskt med formatanpassning. LÄS MER