Sökning: "brand as a symbol"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden brand as a symbol.

  1. 1. From /færj/ to /rang/ : Strategies for textiles and colours for sustainable product design

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Aniena Francis; [2022]
    Nyckelord :Product development branding strategy cultural value colour in india colour and textile;

    Sammanfattning : Colour is used as a form of communication which represent ideas, feelings, and emotions. The possibility to use colour as a symbol for interpretations is endless. Colour represents different things in different part of the world and hence understanding the colour psychology is important in product design. LÄS MER

  2. 2. Myten om gråzonen : En kvalitativ innehållsanalys av kulturell varumärkeskommunikation i samband med opinionsrörelsen Black Lives Matter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Gjörde; Molly Magnfält; [2021]
    Nyckelord :Cultural branding; Myths; Black Lives Matter; Postcolonialism; Visual rhetoric; Semiotics; Kulturell varumärkeskommunikation; Myter; Black Lives Matter; Postkolonialism; Visuell retorik; Semiotik;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur västerländska företag har konstruerat sin varumärkeskommunikation i samband med Black Lives Matter-rörelsen. Utifrån ett teoretiskt ramverk baserat på semiotik, visuell retorik och postkolonialism granskar studien retoriska strategier i reklamfilmer för att utläsa de myter företagen kommunicerar. LÄS MER

  3. 3. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Micaela Drugge; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :Green Branding; Brand Strategy; Environmental Advertising; Sustainable Marketing Orientation; and Greenwashing;

    Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER

  4. 4. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing – ett stockholmssyndrom? : En kvalitativ studie om unga kvinnors psykosociala upplevelser av Influencers marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Desirée Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; status symbol; psychosocial health; young women; identity; Influencer marketing; statussymboler; psykosocial hälsa; unga kvinnor; identiet;

    Sammanfattning : Den psykiska ohälsan hos befolkningen i Sverige har ökat markant sedan 1980-talet och kvinnor är de som drabbas i störst utsträckning. I samband med att sociala medier har vuxit har även en ny bransch med Social Media Influencers etablerats vars syfte är att skapa ett personligt varumärke och därmed påverka sin målgrupp. LÄS MER