Sökning: "building generation in games"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden building generation in games.
1. Finding Junctions in Spline-based Road Generation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Splines are a common mixed-initiative technique for road generation. A designer draws the shape of the curve but the mesh can be procedurally generated along the spline. This relationship improves the workflow of building roads in virtual environments and video games without taking away all of the control of the designer. LÄS MER
2. Kiderly : - ett sällskapsspel med fokus på mötet mellan äldre och yngre
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/IndustridesignSammanfattning : I dagens samhälle lider många äldre av ofrivillig ensamhet. Effekterna av den ofrivilliga ensamheten leder till sämre välmående och utveckling av sjukdomar, både psykiskt och fysiskt. Livslängden på människan ökar tillsammans med belastningen på samhället och vården. Trots detta minskas omkostnaderna på äldrevården. LÄS MER
3. Mixed-initiative quest generation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Ända sedan 1960-talet har idén om ett symbiotiskt partnerskap mellan dator och människa presenterats och att detta partnerskap kan ge lösningar bättre än människan ensam kan. Detta symbiotiska partnerskap har spridit sig till processuell generering (PCG) genom angripningssättet “blandade initiativ”, där människa och dator turas om bidra med lösningar. LÄS MER
4. Exploring procedural generation of buildings
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This thesis explores the procedural generation of 3D buildings from the floor plan all the way to the fa¸cade and building’s details such as doors, windows, and roof. Through this, the study explores several techniques and approaches to create different layers of the building generation pipeline. LÄS MER
5. Impacts on teachers' lives of a capacity building course: A case study in rural Rajasthan, India.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : This case study is conducted on teachers working in Non-Formal Education centers (NFE's), for the Non-Governmental Organization Seva Mandir, in the Udaipur district in Rajasthan, India. The setting for the study is remote rural villages around the small city Udaipur, with one million inhabitants. LÄS MER