Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 208 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  2. 2. Messages from the deep: A reception study of Denis Villeneuve's Dune

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sarah R. Kern; [2024-02-06]
    Nyckelord :Hegemony; Production Reception; Discourse; Dominant Negotiated Oppositional; Dune; Representation; Reception study; convergence culture; science fiction; participation culture; fandom;

    Sammanfattning : This essay uses Pierre Bourdieus habitus, symbolic capital, Social fields, Stuart Halls representation theory and Encoding/Decoding system, as well as Henry Jenkins concept of convergence culture and media convergence, to conduct a reception study of Denis Villeneuves 2021 adaption of the science fiction movie Dune. The material collected for the reception study is collected in the form of reviews and features from experts in cinema, juxtaposed against material collected from YouTube in the form of reviews, reaction videos and video essays from social groups sectioned around cinephiles and science fiction fandom. LÄS MER

  3. 3. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  4. 4. Could this phrase be more constructional? : A Construction Grammar approach to the COULD X BE MORE Y phrase from the television show Friends

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Linn Nordlander; [2024]
    Nyckelord :construction grammar; information structure; CXBMY; SAI; constructions; rhetorical questions; parody;

    Sammanfattning : This thesis investigates the COULD X BE MORE Y phrase (CXBMY), well-known from the television show Friends, to argue for its qualification as a construction. By analyzing the phrase’s formal and functional features, as well as its frequency in the COCA corpus, this thesis compares the findings to the definition of constructions by Goldberg (2006, p. LÄS MER

  5. 5. THE ADAPTATION CYCLE OF COMIC BOOKS AND CINEMA: Authorship, Intermediality and Fidelity in Batman Adaptations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Nicola Camoglio; [2023-09-20]
    Nyckelord :English; Batman; The dark knight; Tim Burton; Joel Schumacher; Bruce Timm; Christopher Nolan; Adam West; authorship; adaptation; intermediality; adaptive revision; dialogism; geneticism; fidelity;

    Sammanfattning : This thesis explores the adaptation process from comic books to cinema, by leveraging theoretical frameworks found in the modern field of adaptation studies. The focus lies primarily on film adaptations of Batman, one of the most famous and well-regarded characters from the comic book medium. LÄS MER