Sökning: "commercial media"

Visar resultat 6 - 10 av 404 uppsatser innehållade orden commercial media.

  1. 6. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  2. 7. Kampen om uppmärksamheten : En undersökning om gymnasie- och universitetsstudenters mediekonsumtion inför det svenska riksdagsvalet 2022

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jacob Malmgren; Simon Brostedt; [2023]
    Nyckelord :mediekonsumtion; politiskt innehåll; studenter; användarteorin; sociala medier; traditionella medier;

    Sammanfattning : This study examines what motivated high school students and university students to consume political content prior to the Swedish 2022 election. In addition, this study aims to investigate if there are any connections between the consumer’s motivation, preferred media and political sympathies. LÄS MER

  3. 8. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER

  4. 9. Production of natural pigments from A. platensis grown on wastewater from local treatment facility.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk mikrobiologi; Lunds universitet/Bioteknik

    Författare :Hana Faulds; [2023]
    Nyckelord :Cyanobacteria; pigments; microalgae; wastewater treatment; biotechnology; Technology and Engineering; Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : Although microalgae have been considered for the biological treatment of wastewater since the 1950’s, their potential to efficiently remove pollutants from various streams remains largely untapped and is yet to be utilized at large scale. The production of algal biomass and extraction of high-value compounds has, however, become increasingly popular with large scale farms and biorefineries around the world producing many promising alternatives to petroleum-based products and processes. LÄS MER

  5. 10. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER