Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exploring land grabbing in Ethiopia - narratives & livelihood implications.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Aylin Nguyen; Linnea Widholm Ivarsson; [2022]
    Nyckelord :Smallholders; Agriculture development; Agriculture commercialization; local livelihoods; Growth and Transformation Plan; land relations;

    Sammanfattning : The land grabbing phenomena grew in both reported cases and in scholarly interest after the 2008 financial crisis. The concept of land grabbing has been greatly debated and some have chosen the term large scale land acquisition instead, focusing on win-win outcomes while the land grabbing term rather focuses on the unequal power relations involved. LÄS MER

  2. 2. En hållbar konsumtionsprincip? - En undersökning av hur den varumärkesrättsliga konsumtionsprincipen förhåller sig till EU-kommissionens handlingsplan för cirkulär ekonomi och principen om hållbar utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ellen Grevåker; [2022]
    Nyckelord :Immaterialrätt; varumärkesrätt; EU-rätt; konsumtionsprincipen; varumärkeskonsumtion; hållbar utveckling; principen om hållbar utveckling; handlingsplanen för cirkulär ekonomi; trademark law; intellectual property law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Due to the climate crisis, the European Commission has presented A new Circular Economy Action Plan – For a cleaner and more competitive Europe. The main purpose of the action plan is to create a framework for sustainable products to change into a climate neutral society and decoupling economic growth from resource use. LÄS MER

  3. 3. Den moderna relationsekonomin på Tinder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Johansson; Jennelie Joelsson; [2021]
    Nyckelord :Tinder; digital dating; identity; modern love; consumer society; relationship; Social Sciences;

    Sammanfattning : The thesis examines the commercialization of intimacy, love and relationships on Tinder. The thesis examines young adults' active use of the Tinder application, which offers an easily accessible love market with an abundance of potential partners. LÄS MER

  4. 4. Planering och uppföljning i elitidrottsföreningen Östers IF : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Amir Omerovic; Magdalena Nedanovska; Therese Boberg; [2018]
    Nyckelord :Non-governmental organization; planning; control; strategic planning; budget; performance measurement.; Ideell förening; ekonomistyrning; planering; uppföljning; strategisk planering; budget; prestationsmätning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Sedan kommersialiseringen och professionaliseringen tog fart har fotbollen i Sverige vuxit från att endast ha varit en idrott till att bli en kommersiell näringsverksamhet med avlönade yrken. Då omsättningarna inom elitidrottsföreningarna ökar, ökar även kraven på och behovet av en avancerad ekonomistyrning. LÄS MER

  5. 5. Simplifying smart manufacturing concepts : Commercialization of smart manufacturing concepts to help small and medium-sized enterprises

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Avd.)

    Författare :BHARAT SHARMA; PRAVEEN NATARAJAN; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart manufacturing is a concept that has taken over the manufacturing sector. The definition of smart manufacturing or the German concept Industry 4.0 has not been clearly stated and the transition from Industry 3.0 to 4. LÄS MER