Sökning: "consumption value theory"
Visar resultat 16 - 20 av 173 uppsatser innehållade orden consumption value theory.
16. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER
17. Avskogningsförordningens påverkan på svenska energiföretag
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : För att bekämpa global avskogning och skogsförstörelse orsakat av produktion och konsumtion i EU så har den Europeiska kommissionen välkomnat en ny lagstiftning. Den så kallade Avskogningsförordningen införs med syftet att bekämpa klimatförändringarna och reducera påverkan på den biologiska mångfalden, detta genom att förbjuda produkter inom EU som kommer från ställen där avskogning skett. LÄS MER
18. Barriers Preventing Chinese Male Consumers from Purchasing Green Beauty Products
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this research is to investigate the barriers to purchasing green beauty products in the Chinese male beauty market, and analyze how ethical concerns moderate the influence of these barriers on purchase intention. Methodology: This study utilized a cross-sectional research design and a quantitative methodology to investigate the association between barriers and Chinese males' purchase intention of eco-friendly beauty products. LÄS MER
19. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER
20. Shaping Tomorrow’s Sustainability: Unraveling Gen Z’s Decision-Making Journey for Sustainable Consumption
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The largest generation on earth, Generation Z, holds substantial market power. They were born onto a planet that is overheating, in a society characterized by high growth and technological advancements at an accelerated speed, and are inheriting substantial sustainability, socio-economic, and climate change challenges. LÄS MER