Sökning: "creative organizations"
Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden creative organizations.
1. AI:s roll i beslutsprocesser under kunskapsledning i svenska organisationer : Intervjuer med yrkesverksamma och dess brukande av AI-verktyg vid beslutfattande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study aims to enhance our understanding of how organizations leverage AI tools in the context of information for decision-making processes. Employing a methodological approach the research conducts interviews with experts proficient in both AI and various professional domains. LÄS MER
2. Thinking Outside the Box Inside the Chat Box - The Impact of Large Language Models on Innovation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Innovation is a key driver in the pursuit of development for both organizations and society. The development of large language models (LLMs) is disrupting industries and redefining various tasks traditionally performed by humans, including how innovation could be conducted. LÄS MER
3. Unlocking the Secrets of Radical Innovation Leadership - An Exploration of the Leadership Practices that Drive Radical Innovation within Organizations
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Innovation is essential for companies to distinguish themselves from competitors and fulfill customers' evolving needs, resulting in increased market share and financial performance. Research in academic literature has acknowledged the significance of leadership in promoting innovation within an organization. LÄS MER
4. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER
5. The Impact of Visionary Leadership : A qualitative study of visionary leadership and its impact on organizational cultures within the marketing industry
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The research conceptualizes how visionary leaders have the ability to develop a vision for an organization, make it a shared one among its stakeholders and lead them towards the realization of the vision. The type of leadership within marketing agencies has a great impact on performance due to the level of creativity needed in the industry. LÄS MER