Avancerad sökning
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
6. David mot Goliat - egna märkesvaror och mindre återförsäljares förhandlingspositioner gentemot dess leverantörer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Vad: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT2012. Författare: Rebecka Blomkrantz, Markus Karlsson och Joel Lundkvist. Titel: David mot Goliat – Egna märkesvaror och mindre återförsäljares förhandlingspositioner gentemot dess leverantörer. Handledare: Ola Thufvesson och Åsa Alftberg. LÄS MER
7. Paradoxen: socialt ansvar och marknadsföring för försäljning, inte tvunget en David mot Goliat : Nya möjligheter för svenska ölproducenter via sociala medier
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Sociala medier ses ha en kraftfull effekt vad det gäller spridning av budskap. Det digitala landskapet skapar nya förutsättningar för företag att interagera med sina intressenter. På senare år har socialt ansvar inom näringslivet kommit att ligga i hetluften och ses alltmer som en skyldighet. LÄS MER
8. Vem är David och vem är Goliat? : En kvalitativ innehållsanalys av tre svenska dagstidningars rapportering om den fackliga blockaden av en salladsbar i Göteborg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att beskriva hur en konflikt mellan en salladsbarsägare i Göteborg och ett fackförbund framställdes på nyhetsplats i tidningarna Aftonbladet, Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten under tiden 5 december 2006 till 31 mars 2007. Fackförbundet satte salladsbaren i blockad den 5 november 2006 eftersom ägaren inte ville teckna kollektivavtal. LÄS MER
9. Så kan David besegra Goliat – En studie av fyra små detaljhandlares marknadsföring
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att undersöka vad framgångsrika mikroföretag inom detaljhandeln faktiskt gör inom området marknadsföring för att hålla sig vitala och konkurrenskraftiga på marknaden. Om möjligt även ge vissa generella rekommendationer till små fristående detaljhandlare baserat på vad vi hittar. Metod: Induktiv metod. LÄS MER
10. "David mot Goliat" myt eller verklighet : en analys av finska taktiska framgångsfaktorer under vinterkriget 1939-1940
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : I samband med vinterkriget mellan Finland och Sovjetunionen 1939 uppnådde de finska förbandenstora framgångar på taktisk nivå, framförallt vid striderna på det norra frontavsnittet.Terrängen vid fronten norr om Ladoga karakteriserades av en begränsad infrastruktur innehållandeett fåtal vägar. LÄS MER