Sökning: "e-handel lönsamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden e-handel lönsamhet.
1. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
2. Renderingstidsjämförelse mellan One-way data bindning, Virtual DOM och Two-way data bindning, Real DOM inom e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Under de senaste åren har webbapplikationsarkitekturen utvecklats för att möta webbapplikationsanvändarnas krav på sömlösa användarupplevelser (Aggarwal & Verma, 2018). Teknikval och ramverk påverkar prestandan för e-handelswebbplatser vilket i sin tur påverkar användarupplevelsen och e-handelsföretagens lönsamhet (Camilleri, 2021). LÄS MER
3. Vad motiverar konsumenter att handla livsmedel online? : Affärsutveckling och digitalisering i livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syfte: Studien riktar sig mot affärsutveckling, och genom att studera konsumters motivationsfaktorer kunna identifiera vad livsmedelsföretag behöver tillhandahålla för att attrahera konsumenter till online handel. Metod: Studien bygger på en epistemologisk utgångspunkt där befintliga vetenskapliga kunskaper ligger till grund för att förklara vad som motiverar konsumenter att handla livsmedel online. LÄS MER
4. Towards Circularity in Fashion E-commerce — Business Model Development
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : I dagsläget står textilindustrin i Sverige inför flera utmaningar relaterat till dess negativa miljöpåverkan och brist på cirkularitet. Ett identifierat ämne inom detta område är klyftan mellan e-handlare av kläder och second hand-organisationer eller andra mottagare av kläder. LÄS MER
5. Verksamhetsstyrning inom detaljhandeln vid en digital förändring
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Titel: Verksamhetsstyrning inom detaljhandeln vid en digital förändringFörfattare: Olivia Eriksson och Emma NilssonHandledare: Henrietta NilsonNyckelord: Digitalisering, ledarskap, verksamhetsstyrning, digital transformation, detaljhandelBakgrund: Digitaliseringen har haft stor påverkan på företag och samhället det senaste decenniet. Detta har inneburit att företag måste anpassa sin verksamhet och styrning för att kunna fortsätta utvecklas och vara framgångsrika. LÄS MER