Sökning: "examensarbete ämnet svenska"

Visar resultat 31 - 35 av 218 uppsatser innehållade orden examensarbete ämnet svenska.

  1. 31. Geologiska besöksmål och geoparker som plattform för popularisering av geovetenskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionen

    Författare :Olga Brotzen; [2022]
    Nyckelord :geoturism; geoparker; geologiska arv; geologisk kunskap; geologiska besöksmål; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : As the number of geoparks and available geological tourist destinations increases there is also a need to understand how these can be used to increase geological knowledge in society. One of the purposes of geoparks is to promote education about sustainable use and protection of both geological heritages and Earth itself. LÄS MER

  2. 32. Vd:ars rapporterade motiv till redovisning av hållbarhet i svenska tillverkande företag : En kvalitativ studie om vd:ns tankar om varför företaget upprättar en hållbarhetsrapport eller inte

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Enegren; Joanna Hedin; [2022]
    Nyckelord :CSR; sustainability report; motives; EU directive; attitudes; Legitimacy Theory; Political Cost Theory; Institutional theory; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapport; motiv; EU-direktiv; attityder; Legitimitetsteori; Political Cost Theory; Institutionell Teori;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vd:ars rapporterade motiv till redovisning av hållbarhet i svenska tillverkande företag. En kvalitativ studie om vd:ns tankar om varför företaget upprättar en hållbarhetsrapport eller inte. LÄS MER

  3. 33. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Häggström; Rebecca Odhe; [2022]
    Nyckelord :Real estate; real estate industry; power; power imbalance; customer aggression; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; makt; maktobalans; kundaggression;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER

  4. 34. Agile Hardware Prototyping : A case study on agility and prototype workshops,obstacles and enablers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Albin Göransson; Felicia Lindgren; [2022]
    Nyckelord :Agile Hardware Prototyping; Agile Hardware Development; Hardware Prototyping; Prototype Workshop; Agilt Hårdvaruprototypande; Agil Hårdvaruutveckling; Hårdvaruprototyper; Prototypverkstad;

    Sammanfattning : Agile is on the rise. The popular software development practice is making its way over to hardware development and companies are adopting it to reap the benefits. This phenomenon has been investigated to some degree and many companies are still trying to figure out if it is a useful way of working for them or not. LÄS MER

  5. 35. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER