Sökning: "examensarbete 30hp"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden examensarbete 30hp.

  1. 11. Influera mera : En studie om olika aktörers syn på digital marknadsföring genom influencers via sociala medier

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hero Eliassi Sarzeli; Emma Jändel; [2016]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; social media; digital marketing; Influencer marketing; influencers; sociala medier; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Författare: Hero Eliassi & Emma Jändel Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur ser olika aktörer på användandet av influencers sociala mediekanaler i digital marknadsföring? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att analysera användandet av influencers och deras sociala mediekanaler i digital marknadsföring. LÄS MER

  2. 12. Skylta med framgång : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonatan Eriksson; Philip Svensson; [2016]
    Nyckelord :Digital signage; signage; experience; brand experience; servicescape.; Digital skyltning; skyltning; upplevelser; varumärkesupplevelse; servicemiljö.;

    Sammanfattning : Titel: Skylta med framgång – En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön Författare: Jonatan Eriksson & Philip Svensson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur upplever konsumenter digital skyltning i olika servicemiljöer? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera digital skyltning och dess påverkan på upplevelser i olika servicemiljöer. LÄS MER

  3. 13. Prognostisera i en hållbar era : Utvecklandet av en prognosmetod som värderar hållbara evenemang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Dolk; Mikael Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhet; evenemang; prognosvärdering; destinationsutveckling; ekonomi; sociokulturella faktorer; miljö;

    Sammanfattning : Författare: Emil Dolk & Mikael Eriksson Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E Rapportens namn: Prognostisera i en hållbar era. Frågeställning: Hur skulle en metod som prognostiserar hållbara evenemang kunna vara utformad? Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att utveckla en metod som prognostiserar huruvida evenemang är lönsamma eller ej för en destination utifrån ett ekonomiskt, sociokulturellt och miljömässigt perspektiv. LÄS MER

  4. 14. Insider trading and abnormal return on the Swedish stock market

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Ek; Karin Erlinder; [2015]
    Nyckelord :Insider trading; Abnormal Returns; Cluster formations; Event study; Swedish stock market; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Insider trading and abnormal return on the Swedish stock market Seminar Date: 2015-05-25 Course: FEKN90 Examensarbete på civilekonomprogrammet (30hp) Authors: Philip Ek and Karin Erlinder Advisor: Rikard Larsson Purpose: By using classifications of different kinds of insiders we wish to en-lighten this area of study with empirical evidence of how insiders on the Swedish Stock Exchange yield abnormal returns. Furthermore, and perhaps more importantly, we seek to introduce a classification of insider transaction not used on Swedish data before with cluster transactions. LÄS MER

  5. 15. Kung i livsmedelshyllan : En matnyttig rapport om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Eldforsen Nilsson; Emma Jakobsson; [2015]
    Nyckelord :Premiumvarumärken; varumärkeskapital; livsmedelsindustrin; varumärkesimage; price premium; varumärkesupplevelsen;

    Sammanfattning : Författare: Carolina Eldforsen Nilsson och Emma Jakobsson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2015, 4FE62E. Rapportens namn: Kung i livsmedelshyllan - En matnyttig studie om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin. LÄS MER