Sökning: "export marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden export marknadsföring.

  1. 1. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  2. 2. The aspects of Environmental Sustainability in Export : A study in the context of Malaysian businesses

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lovisa Rask; [2020]
    Nyckelord :Environmental sustainability; Export; Internationalisation; Circular Economy; International Trade; International Business Malaysia; Developing country; ;

    Sammanfattning : In a world which is highly reliant on international trade and at the same time is facing what has been described as among the greatest challenges planet Earth ever seen, climate change. The connection the two have to each other becomes increasingly essential to understand. LÄS MER

  3. 3. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnell; Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Turism; Kinesiska marknaden; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER

  4. 4. To Invest, or Divest, the Enternal Internationalization Question? : The impact of external factors on Swedish SMEs

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jesper Langhof; Simon Olsson; [2018]
    Nyckelord :External factors; Swedish SMEs; Internationalization; Export performance; Investment; Divestment;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to provide the reader with a deeper understanding of what impact external factors could have on international active Swedish SME’s. Since these factors influence the firm throughout the internationalization process we will investigate how firms mitigates the impact of external factors at later stages in the internationalization process. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring i sociala medier bland skärgårdsföretag : En kvalitativ studie kring användning av sociala medier hos skärgårdsföretag inom projektet Archipelago Business Development

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Evelina Björninen; Michael Chammas; [2018]
    Nyckelord :Social media; WOM; eWOM; tourism; marketing; Sociala medier; WOM; eWOM; turism; marknadsföring;

    Sammanfattning : I Sverige och Finland har besöksnäringen vuxit med ett exportvärde som ständigt ökat. Dock är detta främst förekommande i storstäderna. På beslut av Sveriges regering och EU har utvecklingsprojektet Archipelago Business Development trätt fram, med uppdrag att stärka digital satsning i skärgården. LÄS MER