Sökning: "extern organisationskommunikation"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden extern organisationskommunikation.
1. Kommunicera mera! Örkelljunga kommuns internkommunikation ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Alla organisationer är i behov av en väl fungerande internkommunikation. Detta gäller även kommuner. I samband med en satsning på intern- och extern kommunikation inom Örkelljunga kommun ville de kommunikationsansvariga vid kommunen få klarhet i hur medarbetare såg på den. LÄS MER
2. Formulera-Kommunicera-Utvärdera
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The Swedish governments goal for the public health is to operate for a society with good conditions to be healthy. Many people today are very conscious about their health, at the same time alcohol is a recurring element in many day-to-day situations. LÄS MER
3. Missing People - En studie av organisationers kommunikation via sociala medier
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Detta är en B-uppsats skriven av Mattias Torstensson och Amanda Sandström. Uppsatsen är skriven i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier på Lunds universitet. Uppsatsens titel är ”Missing People – En studie av organisationers kommunikation via sociala medier”. LÄS MER
4. Från Biblioteket till Unga - Om bibliotekariers tankar kring kommunikation, organisation och marknadsföring till unga
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Allt färre ungdomar läser på sin fritid och man har under de åtta senaste åren sett en minskning i antal biblioteksbesök bland ungdomar. Hur mycket man väljer att läsa påverkar resultaten i skolan. Detta påverkar i sin tur hela det svenska samhället. LÄS MER
5. Publicitet & Mediekonstruktioner : Hur Orrefors Kosta Boda har konstruerats i de lokala medierna och hur de har fått publicitet
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Den här studien bygger dels på en narrativ analys av artiklar i Smålandsposten och deras gestaltning av Orrefors Kosta Boda, dels på en fallstudie över Orrefors Kosta Bodas externa och interna kommunikation där den externa kommunikationen hamnar i fokus. Problemformuleringen ställer följande frågor: Hur konstruerar de lokala medierna bilden av Orrefors Kosta Boda och vad är det som utmärker deras texter? • Kan en organisation få publicitet i de lokala medierna utan att använda sig av en medveten kommunikationsstrategi och hur går det att förstå detta? • Om Orrefors Kosta Boda använder sig av kommunikativa strategier för att synas i de lokala medierna, vilka är dessa? • I vilken uträckning har Orrefors Kosta Boda AB samma budskap till sina medarbetare som till medier? • Vilken relation och kommunikation har Orrefors Kosta Boda med de kommuner där de har sin verksamhet? Studien bygger på fem olika nyckelord: organisationskommunikation, ledarskap, strategisk kommunikation, integrerad kommunikation samt mediekonstruktioner – narratologi. LÄS MER