Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The temporal side of pull request acceptance

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Balthazar West; [2023]
    Nyckelord :Pull requests; GitHub; code review; machine learning; survey; Pull requests; GitHub; kodrecension; maskininlärning; enkät;

    Sammanfattning : The contemporary way of contributing to open-source software is through online platforms. GitHub is the most widely used platform for this purpose. On GitHub, users can suggest improvements to projects by opening a pull request (PR), taking on the role of the submitter. LÄS MER

  2. 2. Explainability Methods for Transformer-based Artificial Neural Networks: : a Comparative Analysis

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Eliott Remmer; [2022]
    Nyckelord :XAI; NLP; Transformers; BERT; explainable predictions; SHAP; Attention; XAI; NLP; Transformers; BERT; förklarbara förutsägelser; SHAP; Attention;

    Sammanfattning : The increasing complexity of Artificial Intelligence (AI) models is accompanied by an increase in difficulty in interpreting model predictions. This thesis work provides insights and understanding of the differences and similarities between explainability methods for AI models. LÄS MER

  3. 3. Från lingon och blåbär till gurka och aloe vera : En kvalitativ fallstudie av Björk & Berries nylansering

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :David Höglund; Gabriel Palma; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Nylansering; Fallstudie; Internkommunikation; Externkommunikation;

    Sammanfattning : Abstract Bakgrund – Denna uppsats behandlar fenomenet rebranding och dess påverkan på ett företag. Rebranding innebär förändring. När ett företag genomgår denna förändring innebär det att de vill ändra sin vision samt ändra sitt budskap. LÄS MER

  4. 4. Ett motvilligt äktenskap? En studie om relationen mellan PR-konsulter och journalister.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Malena Eklund; [2014-09-08]
    Nyckelord :PR-konsulter; journalister; relationer; demokrati; kommunikation; samtalsintervju;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en Magisteruppsats i medie- och kommunikationsvetenskap som ska undersöka relationen mellan PR-konsulter och journalister med hjälp av den kvalitativa metoden samtalsintervjuer. Mina frågeställningar lyder som följer: Vilka är deras vanligaste arbetsuppgifter? Hur ser respondenterna på relationerna mellan PR-konsulterna och journalisterna? Bör relationen förbättras och skulle det i så fall vara till fördel för samhället? Om det skulle behövas, går det att se vilka möjligheter som finns för att kunna få en bättre relation professionerna emellan? Syftet är att undersöka relationen mellan PR-konsulter och journalister samt att diskutera hur relationen kan beskrivas ur ett samhällsperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Sociala Relationer : En fallstudie av marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Paulo Saka; [2013]
    Nyckelord :Sociala Medier; Public relations; Semiotik; Facebook; Falcon Beer; Colgate Sverige; Patchwork Sweden; netnografi; Samtalsintervju; deltagande mediekulturer.;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en deskriptiv fallstudie av två Facebook-sidor vars syfte är att försöka besvara frågan, bör organisationer lägga ner resurser på deras närvaro i sociala medier och i sådana fall, varför? Syftet är att visa hur det kan se ut när stora etablerade företag ger sig ut på sociala medier. Detta är en uppsats som ämnar påvisa sambandet mellan marknadsföring och sociala medier för att visa fördelar och nackdelar. LÄS MER