Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Generation Z vs. tidigare generationer : En jämförande studie av olika generationers ledarskapsvärderingar vid organisationsförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie syftar till att belysa medarbetarnas värderingar under organisationsförändringar och därigenom få förståelse för hur Generation Z skiljer sig från tidigare generationer. Syftet med denna studie är att undersöka och jämföra värderingar av ledarskap mellan Generation Z och tidigare generationer vid organisationsförändringar. LÄS MER
2. Främjande och förebyggande elevhälsoarbete i gymnasie-skola och vuxenutbildning - vad är det?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : I skollagen (SFS 2010:800) kom förändringar när det gäller elevhälsoarbetet i skolan. Från att tidigare haft en inriktning med framför allt åtgärdande insatser på individnivå ska fokus nu främst vara utifrån ett förebyggande och främjande arbete. LÄS MER
3. Hälsofrämjande ledarskap inom offentlig sektor : - kännetecken och utmaningar
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Bakgrund: På grund av en utbredd ohälsa kopplat till arbetslivet, fanns det ett intresse av att titta på hälsofrämjande och förebyggande insatser, här inom kommunal verksamhet. Syfte: Syftet var att undersöka kommunala ledares syn på hälsa och hälsofrämjande ledarskap, och förutsättningar för att arbeta hälsofrämjande. LÄS MER
4. Ledarskap, trivsel och motivation : En kvalitativ studie om medarbetare och chefers syn på ledarskapets betydelse för trivsel och motivation
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Denna studie undersöker synen på ledarskapets betydelse för den organisatoriska- och sociala arbetsmiljön hos medarbetare, men också hur ledare värderar sitt eget ledarskap. Studien är genomförd med en kvalitativ metod och materialet har samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Att skapa motivation i matematik på högstadiet för att elever ska nå godkänt i matematik : En intervjustudie med lärare på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Skolan behöver en undervisning där alla elever motiveras och utvecklas så att de kan bidra i morgondagens samhälle. Syftet med vår studie är att belysa lärares erfarenheter av arbete med att få elever motiverade, så att de flesta elever kan lämna åk 9 med minst betyget E i matematik. LÄS MER