Sökning: "föreningssparbankens"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet föreningssparbankens.
1. Empirisk studie av Föreningssparbankens aktieindexobligationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Abstrakt Syftet med uppsatsen är att empiriskt undersöka om Föreningssparbanken lyckats generera riskjusterad överavkastning genom utgivna aktieindexobligationer. Detta kommer att undersökas genom att räkna ut Sharpe kvoten för respektive aktieindexobligation och jämföra den mot den underliggande tillgångens Sharpe kvot. LÄS MER
2. Internrevision - Hur skapas värde åt affärsverksamheten?
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden till denna uppsats har sitt ursprung i FöreningsSparbankens önskan att undersöka internrevisionens värdeskapande funktion. Bankens intresse har sin källa i de pågående förändringar av internrevisionens roll inom företaget som övergår från att bara granska intern kontroll och enhetlighet till ett mer komplext riskbaserad arbetssätt genom att sträva efter att effektivisera alla enheter inom företaget. LÄS MER
3. Strategiimplementering vid direktinvestering i Baltikum
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En kvalitativ undersökning av SEB och Föreningssparbankens strategiimplementering vid deras direktinvestering i Baltikum.... LÄS MER
4. Internrevisorns nya roll inom Corporate Governance
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen är en fallstudie utav Föreningssparbankens internrevision. Internrevisorernas arbete inom FSB har undersökts utifrån effektivitet, snabbhet, förändring och dess intressenter. LÄS MER
5. Goda kundrelationer genom mångkulturell rekrytering : En fallstudie av Föreningssparbankens anpassning till den etniskt heterogena marknaden
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sveriges marknad blir allt mer heterogen utifrån ett etniskt och kulturellt perspektiv. Detta innebär att olika behov och konsumtionsmönster går att urskilja. Ett sätt att studera marknaden är utifrån ett kulturellt perspektiv med utgångspunkt att kulturella variabler påverkar individers och gruppers köpbeteenden. LÄS MER