Sökning: "företags lansering"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden företags lansering.

  1. 1. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  2. 2. Affärsmodeller mot tjänsteinfusion : För att underlätta lansering av digitala verktyg, öka konkurrenskraft och främja hållbarhet

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Eleonora Berglund; Malin Lindersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility and customers' needs are contributing factors to the driving force behind companies' investments in technological innovation, which creates a demand for complex business models. Business model innovation and servitization has long been acknowledged for its financial and environmental benefits. LÄS MER

  3. 3. Produktutvecklingsprocessen och integreringen av olika funktioner : En fallstudie vid ett större tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Gustaf Norlund; Simon Martinussen; [2019]
    Nyckelord :Product Development Process; Integrated Product Development; Standard Operation Procedures; Co-Location; Cross-Functional Integration.; Produktutvecklingsprocessen; Integrerad Produktutveckling; Standardiserat Arbetssätt; Samlokalisering; Tvärfunktionell Integration.;

    Sammanfattning : Today's competitive and changing market, places high demands on companies ability to develop new products and is considered crucial for their survival. 40% of all new products are estimated to fail at launch and only one out of 7-10 products have a successful sale. LÄS MER

  4. 4. Så spelar kvinnor : En analys av spelkonsoltillverkande företags budskap i lanseringsreklam för spelkonsoler

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Tobias Blixt; Tobias Flodin; [2017]
    Nyckelord :Spel; kön; marknadsföring; kommunikation; könsroller; tv-spel; passiv; aktiv;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka representationen av kön, med fokus på kvinnor i lanseringsreklam för tv-spelskonsoler. Vi undersöker hur representationen såg ut i lanseringsreklamerna för flera olika tv-spelskonsoler när de lanserades, hur denna representation har förändrats över tid och vilken påverkan reklamen har på en potentiell konsument. LÄS MER

  5. 5. ”En viktig gren i CSR-arbetet är att ha en gynnsam CSR-kommunikation” : En fallstudie om ett företags strategiska CSR-kommunikation med dess följare på Facebook

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Michelle Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; strategic communication; communication; CSR communication; Facebook; Max Hamburgare; CSR; Corporate Social Responsibility; strategisk kommunikation; kommunikation; CSR-kommunikation; Facebook; Max Hamburgare;

    Sammanfattning : CSR, Corporate Social Responsibility, är ett begrepp som idag är förekommande på arbetsmarknaden. I grund och botten betyder CSR ett företags frivilliga samhällsansvar vilket menas att företag tar ett samhällsansvar bortom vad lagen kräver inom det ekonomiska, miljömässiga och/eller sociala området. LÄS MER