Sökning: "företagsekonomi marknadsföring organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden företagsekonomi marknadsföring organisation.

  1. 1. Covid-19: Konsumentlojalitet på sociala medier : En studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters lojalitet gentemot organisationer som marknadsför sig på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joshua Fürsten Cardell; Maya Källström; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; crisis situation; consumer loyalty; marketing; social media; organization.; Covid-19; krissituation; konsumentlojalitet; marknadsföring; sociala medier; organisation.;

    Sammanfattning : Problem: Covid-19-pandemins påverkan på spridningen av fake news har kommit att bidra till växande misstro för organisationer och skepticism bland konsumenter på sociala medier. Fake news har inte enbart medför förvirring och misstro hos konsumenter, utan påverkar även attityder, skapar rykten och kan leda till finansiella hot för organisationer, där bojkottning av varor eller varumärken kan ske på grund av desinformation. LÄS MER

  2. 2. Digital marknadsföring i syfte att hämma kundbortfall : Nyttjande av digital marknadsföring för att minska kundbortfall

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lin El-Najjar; Filip Ilic; [2020]
    Nyckelord :Customer churn; Digital marketing; CRM system; Customer satisfaction; Telecommunications companies; Kundbortfall; Digital marknadsföring; CRM-system; Kundnöjdhet; Telekommunikationsbolag;

    Sammanfattning : Kundbortfall är en utmaning vilket flertalet organisationer står inför. Tidigare studier påvisar att digital marknadsföring kan vara en lösning för att minska kundbortfall, detta på grund av att digital marknadsföring kan bidra till ökad kundnöjdhet vilket i sin tur leder till kundlojalitet. LÄS MER

  3. 3. Varför internationell marknadsföring : En studie om internationella marknadsföringsstudenters motivationer bakom deras programval 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Dominic Mills; Maximilian D´Alessandro; [2020]
    Nyckelord :Motivation; students; consumer behaviour; hedonism; utilitarism; intrinsic motivation; extrinsic motivation;

    Sammanfattning : Abstract   Date:                           2020/06/02   Level:                          Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr   Institution:                  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors:                      D’alessandro Maximillian            &       Mills Dominic                            (1995/02/11)                                                    (1998/09/26)   Title:                            Why international marketing? - A study on the underlying motivational factors behind international marketing students choice of higher education   Tutor:                          Andreas Pajuvirta   Keywords:                   Motivation, students, consumer behaviour, hedonism, utilitarism, intrinsic motivation, extrinsic motivation   Research question:      Which motivational factors affect students when choosing the international marketing programmes in Sweden?   Purpose:                     The aim of this study is to contribute to a greater understanding of the existing, limited research regarding the motivational factors behind international marketing students choice of course. Furthermore, the study aims to create a holistic view of what motivational factors affect international marketing students when choosing their course. LÄS MER

  4. 4. Att kommunicera som en ideell organisation : En surveystudie om marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nemanja Todorovic; Jonathan Gauffin; [2020]
    Nyckelord :Non-profit organizations; marketing; marketing channels; marketing methods; marketing choices; social media; Ideella organisationer; marknadsföring; marknadsföringskanaler; marknadsföringsmetoder; marknadsföringsval; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ideella organisationer inom den svenska ideella sektorn samt deras prioriteringar av val i marknadsföring i form av marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder. Ideella organisationer bedriver verksamhet utan vinstsyfte och har ofta som mål att sprida ett budskap, en vision, ett uppdrag eller att hjälpa till i olika sammanhang. LÄS MER

  5. 5. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lova Sild Löhman; Martina Hörwing; Sofia Leine; [2019]
    Nyckelord :CSR; creating shared value; CSR-strategy; brand equity; the outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER