Sökning: "förslag till examensarbete inom ekonomi"
Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade orden förslag till examensarbete inom ekonomi.
21. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER
22. Miljökontroversers effekt på företags Environmental Pillar Score och CSR-strategier : En studie av 309 företag inom industrisektorn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Miljökontroversers effekt på Environmental Pillar Score och CSR-strategier – enstudie på 309 företag inom industrisektorn. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Sara Lundqvist och Amanda Henriksson Lindberg Handledare: Jan Svanberg Datum: januari 2022 Syfte: Syftet med studien var att undersöka om det fanns ett kausalt samband mellanmiljökontroverser och Environmental Pillar Score i industrisektorn. LÄS MER
23. Earnings management i svenska kommuner : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Earnings management i svenska kommuner Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Frida Johansson och Jonas Magnusson Handledare: Jan Svanberg Datum: 2022 – januari Syfte: Syftet med studien var att undersöka och kartlägga huruvida earnings management i form av diskretionära periodiseringar förekommer i svenska kommuner. Metod: I studien har en kvantitativ forskningsstrategi tillämpats, med en longitudinell forskningsdesign. LÄS MER
24. Säljstjärnor i fastighetsmäklarbranschen : Kompetenser och egenskaper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Säljstjärnor i fastighetsmäklarbranschen: Kompetenser och egenskaper Nivå: Examensarbete på grundnivå i ämnet företagsekonomi Författare: Emma Skogsmark & Emma Svebilius Handledare: Katarina Arbin Datum: 2022 - Maj Syfte: Studiens syfte är att ur en säljstjärnas perspektiv skapa förståelse för vilka kompetenser och egenskaper som besitts av säljstjärnorna inom fastighetsmäklarbranschen. Metod: Denna studies metod är av kvalitativ karaktär med ett abduktivt tillvägagångssätt. LÄS MER
25. Personlighetsegenskaper och dess koppling till utbrändhet : En studie om hur Big fives personlighetsegenskaper påverkar utbrändhetssyndrom hos fastighetsmäklare i Europa
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: “Personlighetsegenskaper och dess koppling till utbrändhet” Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi C Författare: Hampus Häggström och Cornelia Wiklund Handledare: Dr. Jonas Kågström och biträdande handledare Martin Ahlenius Datum: Juni 2022 Syfte: Syftet med denna undersökning är att kartlägga och analysera utbrändhet hos fastighetsmäklare genom Maslach burnout inventory utifrån Big fives personlighetsegenskaper. LÄS MER