Sökning: "familj reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden familj reklam.

  1. 1. Faktorer av betydelse för handelsanställdas val av fackligt medlemskap

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Felicia Wallón; Ebba Ström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att olika typer av faktorer påverkar valet av att bli facklig medlem eller inte. Några av dessa är instrumentella (lön och villkor), ideologiska (delad värdegrund), sociala (familj och kollegor), individfaktorer (kön och ålder), fackets synlighet (skyddsombud och reklam), fackets möjlighet att tillvarata intressen (individuella och generella) samt anställningssituation (avtal, anställningstyp och arbetsmiljö). LÄS MER

  2. 2. En kvinnas lott : Normer och ideal i husmorsfilmerna 1952–1975

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Tove Lindell; [2021]
    Nyckelord :Husmoder; diskurs; ideal; normer; genus; folkhemmet; konsumentupplysning;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att med hjälp av en kritisk diskursanalys undersöka framställningen av husmodern i Husmorsfilmerna mellan åren 1952 och 1975. I studien har teorier om genus använts samtidigt som en diskursanalytisk ansats appliceras för att studera de lexikala aspekterna i filmerna och som i sin tur synliggör förekomsten av samhälleligt förekommande diskurser. LÄS MER

  3. 3. Myternas roll i modern marknadsföring : en kulturanalys av Telenors reklamfilmer ur ett konsumtionsteoretiskt och mytologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Olsson Wounsch; Johan Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Intimitet; tillsammanshet; par; familj; svenskhet; kultur; sociala koder; myt; myter; reklam; reklamfilm; följetångsreklam; historieberättande; storytelling; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen Myternas roll I modern marknadsföring: En kulturanalys av Telenors familjereklam ur en konsumtionsteoretisk och mytologisk perspektiv är författad av Johan Olsson Wounsch och Johan Ringshagen. Det här är en kulturell analys med syfte att undersöka hur sociala och kulturella värderingar återspeglas genom reklamfilmer som bygger på berättande teknik - storytelling - som medel för att nå sina målgrupper. LÄS MER

  4. 4. Kampanjfilmen - en talhandling till folket

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sara Pettersson; [2018]
    Nyckelord :Analys; kampanjfilm; semiotiska resurser; samtal; retorik; stilfigur;

    Sammanfattning : Politisk reklam i form av kampanjfilmer har sedan 2010 varit ett medieformat svenska partier använder sig av för att nå ut med sina politiska budskap till väljarkåren. I den här uppsatsen analyseras Nya Moderaternas officiella kampanjfilm från 2018 och den har visats i de kommersiella tv-kanalerna inför valet och på så sett nått ut till en bred och varierad målgrupp. LÄS MER

  5. 5. Konsumenternas köpprocess : En kvalitativstudie om konsumenters informationssökning och köpprocess av hemelektronikprodukter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jana Lesik; Desirée Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Consumer buying process; Information process; Home Electronics Products; 4P; Product; price; place and promotion; Köpprocess; Informationsprocess; Hemelektronikprodukter; produkt; pris; plats och påverkan.;

    Sammanfattning : Den ökade användningen av internet bland befolkningen har gjort att konsumenterna idag har lättare att införskaffa information om företag, produkter och tjänster samt göra prisjämförelser. På så vis besitter konsumenterna mer kunskaper om produkternas egenskaper. LÄS MER