Sökning: "fastighetsmäklarens förtroende"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden fastighetsmäklarens förtroende.

  1. 1. Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden? : En kvantitativ studie som undersöker sambandet mellan The Big Five, klädsel och förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekvall; Yolanda Tidlund; [2023]
    Nyckelord :Real estate; attire; first impression; stereotype; personality traits; the big five;

    Sammanfattning : Titel: Påverkar fastighetsmäklarens klädsel förtroende hos kunden?  Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Emma Ekvall och Yolanda Tidlund  Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2023 juni Syfte: Syftet med studien är att analysera kundens personlighetsdrag och skapa en förståelse för hur kunden uppfattar fastighetsmäklarens klädsel samt hur det påverkar förtroendet hos kunden. För att besvara syftet kommer studien att undersöka förtroendet hos populationen för fastighetsmäklare, hur fastighetsmäklarens klädsel påverkar förtroendet och sambandet mellan kundens personlighetsdrag inom The Big Five och deras uppfattning av fastighetsmäklarens klädsel som förtroendeingivande. LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklarens syn på förhandling : En diskursanalys om hur fastighetsmäklare beskriver och ser på förhandling utefter Big Fives personlighetsdrag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Lindberg; Ellen Lundstedt; [2022]
    Nyckelord :Big Five; förhandling; diskursanalys; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Fastighetsmäklarens syn på förhandling Nivå: Examensarbete på grundnivå(kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Amanda Lindberg och Ellen Lundstedt Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - maj Syfte: Syftet med studien är att studera hur olika fastighetsmäklare, utefter deras personlighetsdrag, ser och uttrycker sig om sina förhandlingar.  Metod: Studien har genomförts via en diskursanalys. LÄS MER

  3. 3. Relation-och förtroendeskapandegenom digitala kundmöten : En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jasmine Landsfried Hammami; Geeta Erlandsson; [2021]
    Nyckelord :trust; relationship; quality; customer meeting; communication channels; digitalization.; förtroende; relation; kvalitet; kundmöte; kommunikationskanaler; digitalisering;

    Sammanfattning : Författare: Geeta Erlandsson och Jasmine Landsfried Hammami Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Relation-och förtroendeskapande genom digitala kundmöten: En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv Bakgrund och problem: Den digitala utvecklingen har påskyndats ytterligare på grund av den rådande coronapandemin, vilket har resulterat i att företagens fysiska tjänster har blivit alltmer digitala på gott och ont. För att företagen ska lyckas och fortleva är det viktigt att de arbetar aktivt med att skapa relation och förtroende till kunderna. LÄS MER

  4. 4. Individanpassade annonser : Ett hot mot integriteten eller ett fungerande koncept inom fastighetsmäklarbranschen?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Jennie Elofsson; Ida Juhlin; [2021]
    Nyckelord :Consumers; marketing; personalized ads; privacy; real estate agents; residential properties.; Bostadsobjekt; fastighetsmäklare; individanpassade annonser; marknadskommunikation; integritet; konsumenter; marknadsföring.;

    Sammanfattning : In recent years, personalized marketing has developed and the use of it has become more common in social media in Sweden. It has also increased as a preferred marketing method within the real estate industry after seeing how successful it has been in other industries. LÄS MER

  5. 5. Fastighetsmäklarens lojala kundbank : Hur en fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Selma Fazlic; Matilda Lavén; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Real Estate Broker; Service Provider; Customer Satisfaction; Word-of-Mouth; Image; Trust; Communication; Sweden; Kundlojalitet; Fastighetsmäklare; Fastighetsbranschen; Tjänsteleverantör; Kundnöjdhet; Word-of-Mouth; Image; Förtroende; Kommunikation; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats var att undersöka hur aktivt arbetande fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet under en fastighetsförsäljning. Eftersom det enligt forskning inte finns någon samstämmig definition av kundlojalitet eller ett ramverk för att skapa det så bör fenomenet undersökas branschvis, i detta fall inom fastighetsbranschen. LÄS MER