Sökning: "framgångsfaktorer för att minska"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden framgångsfaktorer för att minska.
1. Framgång och framgångsfaktorer i byggprojekt för en beställare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att identifiera vad som definierar ett framgångsrikt byggprojekt och vilka framgångsfaktorerna är för att säkerställa att projektet enligt beställaren blir framgångsrikt. Vidare är syftet att undersöka hur kravställningen i de administrativa föreskrifterna påverkar ett projekts framgång. LÄS MER
2. Skolans främjande och förebyggande arbete kring studierelaterad stress bland gymnasieelever : En intervjustudie med personal ur elevhälsan
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Svensk skola och elevhälsa har ett gemensamt uppdrag att bidra till en skolmiljö som främjar lärande, utveckling och hälsa. Upplevelsen av höga skolkrav i kombination med den negativa utvecklingen av ungas psykiska ohälsa riskerar äventyra ungas möjligheter att fullfölja sina gymnasiestudier. LÄS MER
3. "Hemmasittare" - arbetet med elever med problematisk skolfrånvaro ur ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Den här studien undersöker hur lärare och specialpedagoger på lågstadiet F-3 ser på "hemmasittare"/problematisk skolfrånvaro och hur de arbetar med dessa elever. Det vanligaste skälen till problematisk skolfrånvaro är till exempel psykisk ohälsa, NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar), en känsla av utanförskap eller en negativ självbild. LÄS MER
4. Successful reuse of construction materials across projects - A study on methods and practices
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Byggbranschen är Europas och Sveriges största avfallsproducent och står för ungefär en tredjedel av alla klimatutsläpp. Nu när råmaterialet blir dyrare, i kombination med att materialflödet är linjärt, finns ett ökat incitament att bespara och utnyttja befintliga resurser. LÄS MER
5. Övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 : Mentorers upplevelser och framgångsfaktorer ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Den här studien handlar om övergången mellan årskurs 6 och årskurs 7 för elever i behov av särskilt stöd. Syftet var att undersöka hur mentorer upplever övergångsprocessen samt vilka framgångsfaktorer och förbättringsområden de anser finns. LÄS MER