Sökning: "gamedesign"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet gamedesign.

  1. 1. En studie av prototypers roll inom speldesign : En studie som undersöker spelutveckling i det ”vilda”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sara Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Swedish gaming development is a business activity that is active in a global market and where the gaming industry has grown in just a few decades from being a hobby for enthusiasts to a worldwide and cross-border industry that influences societal cultures and contributes to economic growth. The computer games industry had a turnover of SEK 34. LÄS MER

  2. 2. Super Market Bros. : A qualitative study on gamification of sustainable grocery purchases

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Katy Gokal; Alexander Svensson; Simon Johansson; [2022]
    Nyckelord :gamification; grocery shopping; consumption; SDG 12; sustainability; sustainable consumption; retail;

    Sammanfattning : Background: Gamification is the application of game design elements in non-gameenvironments and is used to optimise experiences. Existing literaturedoes not explain which game design elements are applicable tosustainable grocery purchases or why. LÄS MER

  3. 3. Designers bemötande av spelarens förväntningar : Interaktion

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Isac Estemyr; Johan Fredrik Karén; [2021]
    Nyckelord :Values; Player Expectations; Virtual Reality; Perceived Reality; Game Design; Presence; Värderingar; spelarens förväntningar; virtuell verklighet; upplevd verklighet; speldesign; presence;

    Sammanfattning : Denna artikel undersöker hur förväntningarna hos spelaren inför en upplevelse påverkar dennes subjektiva upplevelse med ett verk. Genom självutvärdering från spelare påvisar undersökningen kopplingen mellan förväntningar och upplevd upplevelse genom den tillhörande gestaltnings designkontext. LÄS MER

  4. 4. In what ways do game design students perceive microtransactions in free-to-play online PC games?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Jakub Wolfram; Rebecka Näsberg; [2019]
    Nyckelord :Cosmetics; dark design; dark patterns; freemium; free-to-play games; gaming community; in-game items; loot boxes; microtransactions; online PC games; pay-to-win; surprise mechanics; video games; virtual currencies;

    Sammanfattning : In recent years, microtransactions have become a norm for monetization and a standardbusiness model in free-to-play games. This is something that affects multiple individuals andhas caused quite a stir among players. LÄS MER

  5. 5. The use of colour in the game Journey : Case Study

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Emma Dickmark; [2015]
    Nyckelord :Game design; colour; colours; gamedesign; emotions; emotion; player experience; game studies; reaction; Speldesign; färg; färger; spel design; känslor; känsla; spelupplevelse; spel studier; reaktion;

    Sammanfattning : This thesis aims to find out the usage of colour in the game called Journey (2012). It is a case study which focuses on three different scenes in the game and how their colour scheme affects the game both emotionally and the storyline progress. LÄS MER