Sökning: "games with a purpose"
Visar resultat 21 - 25 av 665 uppsatser innehållade orden games with a purpose.
21. När eleverna själva får välja! : En kvantitativ undersökning av måluppfyllelse och betyg vid ett inriktningsval i idrott och hälsa
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att undersöka hur en 2-årig intervention med ett inriktningsval i idrott och hälsa på gymnasiet samverkar med elevernas måluppfyllelse och betyg. Frågeställningarna var: Vilka eventuella skillnader i måluppfyllelse och betyg kan ses hos eleverna i interventionen jämfört med skolans övriga elever som läser samma kurs? Ytterligare frågeställningar var om detta såg olika ut för elever på yrkesförberedande program respektive högskoleförberedande program samt för flickor respektive pojkar. LÄS MER
22. The Production and Evaluation of Production Pipelines for Video Games
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Every project uses some form of production pipeline, whether on purpose or not. It is a broad concept best defined as the management of the flow of data and the data itself. This study was made with the intention of finding out what makes a good iterative pipeline. LÄS MER
23. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER
24. Vem får vara med i Bolibompa? : - Mångfald i public service-barnprogram över tid
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This is a thematic study examining a popular Swedish public service television show for children. The purpose of the study is to uncover how the show, Bolibompa, has communicated diversity over the last 34 years. LÄS MER
25. "Historien går liksom att ta på, typ" : En kvalitativ intervjustudie om högstadieelevers uppfattning av historiebaserade spel i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The purpose of this qualitative interview study is to understand junior high school students' perception of the use of historical video games for learning and from this identify and analyze how the students perceives story-driven historical games in relation to developing historical empathy and a sense of history. The study also seeks to understand student’s perception of potential challenges with using historical digital games for learning purposes. LÄS MER