Sökning: "genus marknadsföring"
Visar resultat 36 - 40 av 57 uppsatser innehållade orden genus marknadsföring.
36. Vägen till läraryrket - en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Vägen till läraryrket - en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden. Författare: Malin Lundahl Uppdragsgivare: Lärarutbildningsnämden, LUN. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation. LÄS MER
37. Genus i modebranschen : Hur gestaltas genus i reklam?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Hur hanteras genus i modebranschens marknadsföring? De senaste åren har det funnits en påtaglig strävan mot ett mer genusmedvetet, jämlikt och jämställt samhälle. Vissa forskare menar att de har märkt en ökad sexualisering av utbudet i media och att medierna spelar stor roll för hur samhället definierar kvinnligt och manligt. LÄS MER
38. Är spa till för båda könen? : en studie om genusföreställningar bland spaorganisationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : The aim of this study is to from a gender perspective to examine whether spa is a place for both genders or it is focused on female spa visitors only. Also to study the organisation`s point of view of gender performances within spa tourism as well as to see spa organizations views on gender distribution. LÄS MER
39. Reklam- påverkan och könsskillnader
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den här studien undersöker hur unga kvinnor i åldrarna 15-30 påverkas av dagens marknadsföring innehållande kvinnliga modeller och om den utvalda målgruppen upplever någon skillnad på hur kvinnor och män framställs i reklamsammanhang. I flera decennier har framställandet av kvinnan i marknadsföringssammanhang varit objekt för debatt, och den är tillsynes lika aktuell idag som för 30 år sedan. LÄS MER
40. Män som marknadsföring : En kvantitativ studie om män och maskulinitet i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera hur män och maskulinitet framställs i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar. Frågeställningarna har sitt fokus i att tydliggöra hur männen framställs i reklaminslagen genom bland annat hur de agerar, vilka personlighetstyper som uppvisas och även vilka likheter och skillnader som kan påvisas mellan de olika mediegenerationerna. LÄS MER