Sökning: "genus marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden genus marknadsföring.

  1. 21. The use of social movements in marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Berggren; Karolina Lander; [2019]
    Nyckelord :Social movements; #Metoo; advertisement; Gillette; mixed method; visual advertising; gender in advertising; emotional branding; audience reception; Sociala rörelser; marknadsföring; visuell marknadsföring; genus i marknadsföring; publikmottagning; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today’s marketing, we now and then see organizations using socio-political movements. This phenomenon often creates questions amongst its audience whether the organization genuinely cares about the movement, or whether it is just an easy way to capitalize on the movement. LÄS MER

  2. 22. "Killarna går före tjejerna med i princip allting" : En grundad teori om förutsättningarna inom damishockey

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Stina Bender; Fanny Kroneld; [2019]
    Nyckelord :kvinnor; ishockey; jämställdhet; genus; grundad teori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka kvinnor som spelar ishockey. Att undersöka detta har sin grund i ett intresse för genus och jämställdhet och är relevant med anledning av att ishockey är en normativt manlig sport. LÄS MER

  3. 23. Köpbeetenden : Vinkonsumenters val och bortval

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Anna Hygrell; Richard Ljungström; [2018]
    Nyckelord :Vinkonsumtion; Marknadsföring; Genus;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Varför sponsrar företag damlag? : Är det marknadsföring, CSR eller båda?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Charlotta Mård; Lejla Salihu; [2018]
    Nyckelord :Sponsoring; Corporate Social Responsibility; Sakrelaterad marknadsföring; Genus; Samhällsengagemang;

    Sammanfattning : Frågeställningar Varför sponsrar företag damlag? Vilka kopplingar finns mellan företagens sponsringsstrategier och deras CSR- arbete? Syfte Studien ska undersöka varför företagen sponsrar damlag och om det finns någon koppling mellan företagens sponsringsstrategier och deras CSR-arbete. Metod Denna studie har en kvalitativ utgångspunkt, där vi har använt oss av semi-strukturerade intervjuer, vilket innebär att man ställer frågor till respondenter, men det handlar minst lika mycket om att omsorgsfullt lyssna på svaren som respondenten ger. LÄS MER

  5. 25. Ljudboken - en flykt för (främst) den unga vita kvinnan : En semiotisk analys av Storytels marknadsföring ur ett intersektionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linnéa Engström; Oscar Dreyer; Alexandar Miodrag; [2018]
    Nyckelord :marknadsföring; storytel; ljudbok; ljudbokstjänst; intersektionalitet; genus; semiotik;

    Sammanfattning : I och med digitaliseringen har fenomenet streaming vuxit fram. Nu behövs inte längre separata medier för att kunna ta del av musik, film och tv etc. Man behöver inte heller äga eller ha fysisk tillgång till skivan eller filmen. Allt finns samlat på en och samma plattform. LÄS MER