Sökning: "how to work methodically"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden how to work methodically.

  1. 1. Shared reading med barn och unga : En ny läsmetods möjligheter och utmaningar för bibliotekarieprofessionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emelie Andrén; Ylva Baggfelt; [2023]
    Nyckelord :Shared reading; professionsteori; bibliotek; barn; ungdomar; läsfrämjande; högläsning; bokcirkel;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore librarians’ experiences of introducing and working with a new method, shared reading, as a library activity for children (age 7-16). This is achieved through an empirical study applying qualitative interviews with so-called reader leaders, focusing on their experiences of learning and implementing the method within both public and school library contexts. LÄS MER

  2. 2. Jämlikhetens många ansikten : Hur lärare operationaliserar aspekter gällande ekonomisk jämlikhet och ojämlikhet i undervisning och bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :David Johansson; [2023]
    Nyckelord :Economics; equality; inequality; didactics; social studies; assessment; Ekonomi; jämlikhet; ojämlikhet; didaktik; samhällskunskap; bedömning;

    Sammanfattning : The aim of this study was to see how social studies teachers operationalize the broad subject regarding economic equality and inequality - in other words, how they perceive the field and how they implement aspects regarding the topic in their concrete teaching and assessment. As a guiding theory, Thomas Pikettys' many studies worked as a structural framework, which defined several central parts of historic and modern economic inequalities: such as colossal differences in financial ownership, income inequality, and neo-colonialism. LÄS MER

  3. 3. Vad är fostransuppdraget egentligen? : En kvalitativ studie om lärares syn på och implementering av fostransuppdraget och värdegrundsfrågor i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Lisa Henningsson; [2021]
    Nyckelord :Fostransuppdrag; värdegrundsfrågor; demokrati; Street-level bureaucrats; samhällskunskap och matematik;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate how teachers work methodically in subjects such as social studies and mathematics in high school, with the educational task of educating students to become good democratic citizens. According to the National Agency for Education's curriculum, the educational task of educating students to become adequate democratic citizens should permeate all subjects in school. LÄS MER

  4. 4. Hybriddrift av Flygvapnet : En organisation i symbios med indviden

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anders Hjärp; Olof Stenbergh; [2020]
    Nyckelord :Career; management group; coaching; mentoring; hybrid; groupthink; Karriär; ledningsgrupp; coaching; mentorering; hybrid; grupptänkande;

    Sammanfattning : Försvarsmakten har specificerat personalen som sin kanske viktigaste resurs. Tidigare flygvapenchefen poängterade det mycket bra med att i sin värdegrundspolicy uttrycka att vi ”inte har råd att bara rekrytera ur halva befolkningen”. LÄS MER

  5. 5. Kalibreringsmetoder för trafiksimuleringsmodell på mesonivå : Hur kan kalibreringsmomentet göras effektivare?

    Master-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :Michael Wärnhjelm; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Advanced traffic models are used in traffic planning to predict the effects of different traffic actions. Common uses are to investigate the effect of new development or to assess the effects of various changes on the road network. To ensure that the traffic models' results are relevant to the site being modeled, they must be calibrated. LÄS MER