Sökning: "hur andas vi"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade orden hur andas vi.

  1. 6. Är "fint" fint? : Om pedagogers förhållningssätt gentemot barns bildskapande

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Åsa Wretman; [2021]
    Nyckelord :preschool; creative activities; discourse; play; learning; learning processes; teaching; linguistic expression; förskola; skapande; diskurs; lek; lärande; lärprocesser; undervisning; språkligt uttryck;

    Sammanfattning : The purpose of this essay, with the title “Is “fine” fine? About educator’s approach towards tothe visual creative activities of preschool children”, is to analyze how us preschool educator’s approach to the visual creative activities of preschool children and why we relate to them in acertain way or why we use a certain linguistic expression, when we comment on children’s visual creative activities. Part of the purpose is also to reflect about how this controls the occupation. LÄS MER

  2. 7. Deposition of a Polydisperse Aerosol in the Upper Respiratory Tract

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Fanny Bergman; [2020]
    Nyckelord :Aerosol; particle deposition; upper airways; inhalation measurements; polydisperse aerosol generation; mouth-throat model; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Inhaled pharmaceuticals are commonly used in the treatment of respiratory disease. This method of administration has many advantages but also poses a problem with particles being lost before reaching the target site. Particle deposition in airways is mainly an effect of inertial impaction, gravitational settling and diffusion. LÄS MER

  3. 8. "Bara vi andas så påverkar vi" : En kvalitativ studie om pedagogers upplevelser av utanförskap i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lovisa Stridh; Tina Möller; [2020]
    Nyckelord :Utanförskap; förskola; förebyggande arbetssätt; pedagogens roll; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Syftet med den genomförda studien är att synliggöra pedagogers uppfattningar och erfarenheter samt olika metoder, i arbetet med att motverka och förebygga utanförskap i förskolan. En kvalitativ studie har genomförts där åtta stycken intervjuer med barnskötare och förskollärare är utgångspunkten. LÄS MER

  4. 9. Ensemble Green's Function Theory for Interacting Electrons with Degenerate Ground States

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk fysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Erik Linnér; [2019]
    Nyckelord :Green s function; Degeneracy; Density matrix; Ensemble; GW; Zero-temperature; Finite-temperature; Hubbard model; Two-dimensional harmonic oscillator; Ising model; Hydrogen-like model; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : An ensemble Green's function theory for many-electron systems with degenerate ground states, based on the von Neumann density matrix formalism, is proposed. The formalism is constructed without an assumption of an adiabatic connection. An ensemble analogue of Hedin's equations and the GW Approximation (GWA) is constructed. LÄS MER

  5. 10. Kan värdegrundsarbetet kommuniceras likvärdigt med kunskapskraven? : En vetenskaplig essä om sökandet efter en pedagogisk blick på utbildning som värdesätter människor som komplexa varelser och inte bara vissa mätbara delar av oss.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Niklas Soukka; [2019]
    Nyckelord :Basic values work; knowledge requirements; pedagogy of interruption; interculturality; intersectionality; majority culture; subjectification; qualification; socialization; uniqueness; action; self-esteem; learnification; Värdegrundsarbete; kunskapskrav; avbrottets pedagogik; interkulturalitet; intersektionalitet; majoritetskultur; subjektifiering; kvalificering; socialisation; unikhet; handlande; självkänsla; lärifiering;

    Sammanfattning : In my essay, I will explore how, as a primary teacher in a leisure home, I may try to communicate the value base we are to convey equal to the central content. It is in the sign of measurability that the school is now in the approach we applied to the students, that they have also begun to apply to themselves and their fellow human beings. LÄS MER