Sökning: "influencer problem"
Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden influencer problem.
11. Effect of image in the time of covid-19 and climate change
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : The aim of this essay is to discuss and try to understand the role of image it’s effect on forming our way of thinking and ideology, specifically in relation to nature crisis and pandemics. On the other side I’m also willing to bring attention to our our cosuming lifestyle and it’s impact on the climate. LÄS MER
12. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER
13. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER
14. Numerical modelling of lime-cementcolumns in the passive zone of excavations in soft clays
Master-uppsats, KTH/Jord- och bergmekanikSammanfattning : Excavations in soft clays come with a number of specific challenges. The use of lime-cement columns in the passive zone of such works represents a promising solution to some of these problems, such as basal heave stability or excessive deformations. LÄS MER
15. Influencer Marketing on Social Media - Commercial or non-commercial content? - an influencer perspective
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Influencers are some of the most important players in social media marketing, one of many reasons why they are so important is the fact that they can be both opinion formers and marketing tools. The position influencer marketing has in society has created demarcation problems between freedom of press and speech and marketing laws. LÄS MER