Sökning: "influencer problem"

Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden influencer problem.

  1. 11. Effect of image in the time of covid-19 and climate change

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Armand Tamboly; [2021-01-15]
    Nyckelord :Covid-19; Photography;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to discuss and try to understand the role of image it’s effect on forming our way of thinking and ideology, specifically in relation to nature crisis and pandemics. On the other side I’m also willing to bring attention to our our cosuming lifestyle and it’s impact on the climate. LÄS MER

  2. 12. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Josefine Hjelte; [2021]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Consumer behavior; Credibility; Relationshipmarketing; Attitude; Brand loyalty; Sociala medier; Influencer marketing; Konsumentbeteende; Trovärdighet; Relationsmarknadsföring; Attityd; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER

  3. 13. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefine Sporrong; [2021]
    Nyckelord :Reklam; preventivmedel; diskurs; retorik; genus;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER

  4. 14. Numerical modelling of lime-cementcolumns in the passive zone of excavations in soft clays

    Master-uppsats, KTH/Jord- och bergmekanik

    Författare :Anaëlle Gilot; [2021]
    Nyckelord :Deep mixing; lime-cement columns; excavations; clay; finite element method; advanced constitutive model; Mélange profond; colonnes de chaux-ciment; excavations; argile; méthode des éléments finis; modèle constitutif avancé; Jordförstärkning med kalk-cement pelare; utgrävningar; lera; finita elementmetoden; avancerad konstitutiv modell;

    Sammanfattning : Excavations in soft clays come with a number of specific challenges. The use of lime-cement columns in the passive zone of such works represents a promising solution to some of these problems, such as basal heave stability or excessive deformations. LÄS MER

  5. 15. Influencer Marketing on Social Media - Commercial or non-commercial content? - an influencer perspective

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Taraneh Bahremandi; [2021]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Marketing;

    Sammanfattning : Influencers are some of the most important players in social media marketing, one of many reasons why they are so important is the fact that they can be both opinion formers and marketing tools. The position influencer marketing has in society has created demarcation problems between freedom of press and speech and marketing laws. LÄS MER