Sökning: "influencer problem"

Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden influencer problem.

  1. 21. e-handelns effekt på den svenska modehandeln : En studie om hur kunder och klädföretag i Sverige påverkas av digitaliseringen av modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Elsa Björklund; [2020]
    Nyckelord :fashion industry; consumption behaviour; marketing strategies; Digitalization; Word-of-Mouth; information society; participatory culture; Online-to-Offline marketing; social media; influencer marketing.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to provide the reader with knowledge of how the Swedish fashion industry, marketing strategies and consumption practices are affected by digitalization. This thesis is based on a netnographic method: a quantitative study. LÄS MER

  2. 22. I betalt samarbete med... - En analys av den marknadsrättsliga gråzonen vid influencer-marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sabrina Curan; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföringsrätt; Marknadsföringslagen; Influencer; Influencer-marknadsföring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Influencer marketing is a result of an increasingly digitalized world. An influencer is a person whose profession involves influencing, primarily through social media. Influencer marketing is a unique and profitable marketing strategy for companies. However, the profession has raised a number of legal questions regarding marketing law. LÄS MER

  3. 23. Virtuella influencers och trovärdighet : En kvalitativ och kvantitativ studie om influencer marketing och trovärdigheten hos virtuella influencers

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Moa Gehlin; Yasmin Jelassi; [2020]
    Nyckelord :Virtuell influencer; Influencer marketing; Trovärdighet; Parasocial relation; Nätverk;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: En forskare tror att virtuella influencers har en ljus framtid, vilket kan innebära att mänskliga influencers roll påverkas. Dessutom säger forskning att det finns en problematik i fenomenets trovärdighet, faktumet att overkliga aktörer inte uppfattas trovärdiga ser vi kan utgöra ett problem för användandet av virtuella influencers. LÄS MER

  4. 24. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Megan Borghede Gordon; Tinfou Nadia; Julia Sahlin Lahti; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER

  5. 25. Influera i tidningen eller influencer på Instagram? : En kvantitativ jämförelse av hur konsumenters attityd påverkas mot ett varumärke genom influencer marketing i sociala medier jämfört med marknadsföring i traditionella medier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Petersson; Sofia Svensson; [2020]
    Nyckelord :Instagram; newspaper; Instagram; tidning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I samma takt som sociala medier växer har också nya marknadsföringsstrategier tillkommit. Vi får reklam från människor som vi själva har valt att följa som gör samarbeten med företag i sociala medier, så kallat influencer marketing. LÄS MER