Sökning: "innovative relationship marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden innovative relationship marketing.

  1. 1. Mikro influencers inverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av produkter marknadsförda av mikro influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Khalil; Kibar Parlayan; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; micro influencer; source credibility; information source; brand engagement; purchase behavior; purchase intention; Influencer marketing; Instagram; mikro influencer; trovärdighet; informationskälla; varumärkesengagemang; köpbeteende; köpintention;

    Sammanfattning : In recent years, influencer marketing has become an innovative and interesting concept within marketing. The growth of digitization and the increasing popularity of digital platforms have enabled influencers to reach a worldwide audience. Traditional marketing has evolved into influencer marketing with the help of influencers. LÄS MER

  2. 2. SHL-klubbarnas hantering av relationer under pandemin : En kvalitativ studie kring SHL-klubbarnas användning av relationsmarknadsföring under covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Arvid Yngvesson; Christoffer van Deetjen; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; pandemic; SHL; relationship marketing; innovative relationship marketing; cooperation; brand building; Covid-19; pandemi; SHL; relationsmarknadsföring; innovativ relationsmarknadsföring; samarbete; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Inledning - Covid-19-pandemin påverkade världen kraftigt och därmed även SHL och klubbarna som ingår i ligan. Tidigare forskning påvisar att en välfungerande relationsmarknadsföring kan motverka effekterna av en kris för företag, och därmed ämnar studien att fylla de forskningsgap som vi har identifierat. LÄS MER

  3. 3. The role of Cryptocurrency in shaping customer loyalty

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jose Ildefonso Gongora Chavez; Vijitha Dasanayaka; [2022]
    Nyckelord :cryptocurrecies; cryptocurrency; cryptos; loyalty programs; loyalty reward porgram; reward porgram; loyalty;

    Sammanfattning : An emerging body of research has focused on cryptocurrencies and loyalty programs; nevertheless, there is still a significant knowledge void and potential for more investigation into this field and the relation between them. Research has given a limited amount of attention to the role that cryptocurrencies play, even though cryptocurrencies have the potential to radically alter the nature of value perception, which is an essential component of the design of any loyalty program. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  5. 5. Mindre konsultföretags etablering i den privata byggsektorn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jonathan Hägglund; Salwa Toumeh; [2021]
    Nyckelord :Procurement; Consultant; Contractor; Contract; LOU; ABK; private sector; public sector; Marketing.; Upphandling; Konsult; Entreprenör; Entreprenad; LOU; ABK; privat sektor; offentlig sektor; Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Extensive construction projects are often complicated and unique. It is, therefore, essential that the right competence participate to ensure all steps in the construction process are done the right way. This competence is often not sufficient for the participants who are interested in the construction of the building. LÄS MER