Sökning: "interaktiv webbapplikation"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden interaktiv webbapplikation.

  1. 1. Evaluation of an Iterative Prototyping Notation for Novice Programming of Full-stack Interactive Applications

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hasti Mohebali Zadeh; Vlad-Andrei Prodan; [2022]
    Nyckelord :Interactive; Web application; Iterative; Framework; Novice programmers; Evaluation; Notations; Cognitive Dimensions; Think-aloud; Interaktiv; Webbapplikation; Iterativ; Ramverk; Nya utvecklare; Utvärdering; Beteckningar; Cognitive Dimensions; Think-aloud;

    Sammanfattning : The subject of iterative prototyping with data is still in its infancy and problems arise when people with low programming skills aim to build a full-stack interactive web application on their own. This research attempts to evaluate how providing a framework with predefined notations and data structures can improve this process for novice developers. LÄS MER

  2. 2. Historical Maps : En interaktiv upplevelse av historia genom kartor

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Susanne Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Webbapplikation; Interaktiva kartor; HTML; CSS; React; Leaflet; Materials UI; Wikipedia API;

    Sammanfattning : This report deals with the development of the historical maps web application for a company that works to preserve the cultural heritage of old maps. The goal of the project has been to create a proof of concept for a web application that allows the user to view and interact with historical maps. LÄS MER

  3. 3. FPS i en interaktiv 3D-modellvisare med WebGL : En FPS-jämförelse av WebGL Javascriptbiblioteken Three.js och Babylon.js

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :John Söderberg; [2020]
    Nyckelord :WebGL; Three.js; Babylon.js;

    Sammanfattning : Denna studie jämför skillnader i FPS mellan de två WebGL-biblioteken Three.js och Babylon.js. Prestandan som mäts är hur många bilder per sekund, eller FPS (engelska frames per second) som en webbapplikation med 3D-grafik klarar att rendera. LÄS MER

  4. 4. Användarupplevelse på webben under skiftande tekniska förutsättningar : en fallstudie av ett implementationsprojekt

    M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Karl Brisland; [2018]
    Nyckelord :användarupplevelse; användbarhet; UX; plattformsoberoende; dynamik; prestanda; webbutveckling; automatisering;

    Sammanfattning : Denna rapport dokumenterar utvecklingen av en interaktiv tidslinje i webbformat, med högt ställda krav på utseende, funktion, visuella effekter samt konsekvent användarupplevelse på olika plattformar. Implementationen utfördes utifrån teoretiska riktlinjer som erhållits genom litteraturstudier och därefter värderades utfallet dels genom att bedöma dess efterlevnad av dessa riktlinjer och dels genom en användarstudie med ett flertal olika enheter. LÄS MER

  5. 5. Interaktiv kartapplikation : Med OpenLayers 4

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Orm Daniel Olsson; [2018]
    Nyckelord :Webbutveckling; JavaScript; OpenLayers; Designmönster;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar projektarbetet som utförts för att skapa en interaktiv kart-applikation hos företaget eMaintenance365. De är ett uppstartsföretag som arbetar med att hjälpa kunder inom främst tåg- och järnvägsindustrin med att förbättra sitt underhållsarbete. LÄS MER