Sökning: "interaktivitet"

Visar resultat 31 - 35 av 251 uppsatser innehållade ordet interaktivitet.

  1. 31. KULTUR ON-DEMAND : En studie om konstutställningsverksamheten i ett digitalt samhälle och hur den påverkas under en pandemi

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Eva Lundin; [2021]
    Nyckelord :Digital Art History; Visual Communication; Art exhibition activities; Cultural heritage; Digital media; Digital archives; Culture on-demand; Digital transformation; Digital konsthistoria; Visuell kommunikation; Konsutställningsverksamhet; Kulturarv; Digitala medier; Digitala arkiv; Kultur on-demand; Digital transformation;

    Sammanfattning : En stor del av vårt kulturarv och samtidshistoria förmedlas genom konstutställningar på privata/ enskilda konsthallar och konstmuseer. Förutom en konstupplevelse möts vi också av dold information som visar metoder, teknik och olika ställningstagande som gjorts för att kunna tillgängliggöra en utställning. LÄS MER

  2. 32. Den interaktiva barnboken : en jämförande undersökning av tryckta och digitala bilderböcker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Lina Alfredsson; [2021]
    Nyckelord :Interaktivitet; Barnböcker; Editionsfilologi; Konvergenskultur; Codex; Digitalt medium; Förlagsmarknad; interactivity; children s books; convergence culture; digital medium; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This study examines potential similarities and differences between the interactivity in six children’s books, published in physical and digital media. The literature included in this research is the hardcover version of Hur gick det sen?, the hardcover version of Alice’s Adventures in Wonderland: A Pop-up Adaption, the mobile application Känner du Pippi Långstrump?, the mobile application Vem bestämmer?, the e-book version of There's a Dragon in Your Book and finally The Little Mermaid – A Magical Augmented Reality Book which consists of a hardcover book and a mobile application. LÄS MER

  3. 33. Rendering av visualiserad finansiell data på klienten och servern : Visualisering av finansiell data som renderas på klienten och servern med React och Python

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Viktor Salmi; [2021]
    Nyckelord :Visualisering; rendering; React; Python; klient; server;

    Sammanfattning : I takt med den ökande digitaliseringen i samhället genererar företag stora mängder data varje dag. För att skapa förståelse kring datan är det viktigt att den blir visualiserad. Aktier och tillhörande finansiell information är en komplex typ av data och med hjälp av linjediagram blir det möjligt att visualisera denna data. LÄS MER

  4. 34. Interaktivitet inom ambisonics : Samband mellan rörelser och interaktivt ljud

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :David Johansson; Nils Rydh; [2021]
    Nyckelord :Kinaesthesia; agency; interactivity; ambisonics; interactive audio; Kinestesi; agens; interaktivitet; ambisonics; interaktivt ljud;

    Sammanfattning : Musik och rörelser har sedan urminnes tider varit nära bundna via dansen, men detta sambandet har för det mesta varit endimensionellt i den mening att en eller fler människor som reagerar till musik eller ljud av något slag. Här har vi sett att det finns ett intressant rumsligt, interaktivt och sinnligt utforskande att göra. LÄS MER

  5. 35. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Angelique Olsson; Husham Al-Sam; [2021]
    Nyckelord :Interactive marketing campytelling; Social maign; Interactive storedia; Votes on social media; Marketing on social media; Brands; Interaktiv marknadsföringskampanj; Interaktiv storytelling; Interaktivt berättande; Sociala medier; Omröstningar på sociala medier; Marknadsföring på sociala medier; Varumärken.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER