Sökning: "intern marknadsföring organisation"
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden intern marknadsföring organisation.
11. En attraktiv arbetsgivare : En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare.
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Titel: En attraktiv arbetsgivare - En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Martina Henke & Isabelle Rosing Handledare: Sarah Philipson Datum: 2013 - augusti Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. LÄS MER
12. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER
13. Intern marknadsföring - Ett lyckosamt koncept eller en omtalad myt?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate whether internal marketing has any effect on employee loyalty in a public sector knowledge intensive organisation. The study was limited to one organisation, Ekonomihögskolan in Lund, owing to time restraints. LÄS MER
14. Personal som sätter kunden i fokus : - En studie om hur Bauhaus ska bli "bäst på service"
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bauhaus har arbetat fram en ny affärsplan för 2011-2012 där ett internt mål är att bli ”bäst på service”. Ett steg på vägen är ett nytt utbildningsprogram som syftar till att göra medarbetarna mer kundfokuserade. LÄS MER
15. Designutmärkelser - Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Designutmärkelser- Designutmärkelsers effekter på vinnande företag, sett ur företagets perspektiv, med fokus på den externa och interna konkurrenskraften. Seminariedatum: 2009-01-16. Ämne/Kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng. Författare: Joakim Bergsten, Susanna Karlsson och Helena Ousbäck. LÄS MER