Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur kan vi förstå försvarsstrategiskt samarbete mellan två stater genom ett praktikerperspektiv? Fallet Frankrike-Sverige

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Johannes Breitholtz; [2022]
    Nyckelord :International relations; strategy; security strategy; practicitioner; defence cooperation; Internationella relationer; strategi; säkerhetsstrategi; praktiker; försvarssamarbete;

    Sammanfattning : The concept of strategy has been the subject of much theorising and much has been written about what strategy is and what reasons might underlie the choice of different strategies. Considerably less has been written, however, about how strategy is actually done - what actions follow from the choice of strategy - and about those who actually do the action - the practitioners of strategy. LÄS MER

  2. 2. Vad vill vi göra? Stoppa klimatförändringarna! Vem ska göra det? Någon annan! : En intervjustudie om miljöintresserades attityder till och deltagande i klimataktivism.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Alice Thies-Lagergren; Lea Herzog; [2022]
    Nyckelord :Climate change; climate activism; action; participation; attitudes; values; emotions; social identity; young adults.; Klimatförändringar; klimataktivism; handling; deltagande; attityder; värderingar; känslor; social identitet; unga vuxna.;

    Sammanfattning : Med en växande oro för klimatförändringar har aktivister världen över protesterat mot makthavarnas bristande hänsyn till klimatproblemen. Klimatrörelsen har inte lyckats påverka det internationella, nationella och lokala miljö- och klimatarbetet i den omfattning som rörelsen ser som önskvärd. LÄS MER

  3. 3. Smakar kaffet lika gott på insidan av organisationen? : En kvantitativ enkätundersökning om Löfbergs internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Charlotte Elgtberg; Elin Ringqvist; [2021]
    Nyckelord :Internal communication; organization member; communication channel; organizational culture; Löfbergs; Internkommunikation; organisationsmedlem; kommunikationskanal; organisationskultur; Löfbergs;

    Sammanfattning : The mainstay of a successful organization is a well-functioning internal communication. Good internal communication creates a positive environment, togetherness, and community within the organization. LÄS MER

  4. 4. Äldre universitetsstudenters sociala verklighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Carina Tolge Blidh; [2021]
    Nyckelord :Ledord: Student; universitet; äldre; social miljö; Social Sciences;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Äldre universitetsstudenters sociala verklighet Författare: Carina Tolge-Blidh Sociologi kandidatkurs SOCK07 vårterminen 2021 Samhällsvetenskapliga fakulteten, Lunds universitet Handledare: Birgitta Ericson Allt fler äldre studenter söker sig till universitet och högskolor i Sverige. Hur upplever dessa äldre universitetsstudenter den sociala studiemiljön? På vilket sätt upplever äldre universitetsstudenter att deras nya identitet/roll som studerande påverkar deras självbild och sociala relationer utanför studiemiljön? Internationella studier visar att äldre studenter blir exkluderade socialt av sina yngre kurskamrater och möter motstånd privat när de förändras under studiernas gång. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring och samverkan inom svenska destinationer : En kvalitativ studie kring hur tio svenska destinationer arbetar med internationell marknadsföring och samverkan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Nina Karlsson; Emelie Landgraff; [2016]
    Nyckelord :Tourism; collaboration; marketing; Turism; samarbete; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur olika svenska destinationer genom intern samverkan marknadsför sig gentemot internationella besökare och vilka eventuella utvecklingsområdet som finns på denna front. Detta kommer göras genom en jämförelse av hur olika svenska destinationer arbetar för att marknadsföra sig till internationella besökare och hur olika turistrelaterade företag samarbetar inom den lokala destinationen. LÄS MER