Sökning: "jessica svahn"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden jessica svahn.

  1. 1. Föräldrarnas erfarenheter från en barnakut. – En intervjustudie

    Magister-uppsats,

    Författare :Jessica Egerbo; Helén Svahn; [2016-06-03]
    Nyckelord :Barnakuten; erfarenhet; föräldrar och nöjdhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Föräldrar söker till barnakuten då det är svårare att få en bokad tid till vårdcentralen och många hänvisas av Vårdguiden 1177 att söka barnakuten. Det finns en risk att ett sjukt barn missas i mängden av alla sökande. LÄS MER

  2. 2. Cleaner & better communication! om meningsskapande under organisationsförändringar: en fallstudie av förändringskommunikation i ett globalt företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jessica Svahn; Sebastian Huseby; [2011]
    Nyckelord :change communication; sense making; organizational change; dialogue; feedback; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract This study centers on organizations' ability to work with dialogue and feedback during organizational change. The aim is to examine to what extent dialogue and feedback contribute to the process of sense making. LÄS MER

  3. 3. Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lundgren; Peter Nilsson; Jessica Svahn; [2005]
    Nyckelord :Positionering; Marknadsledare; Swedish Match AB; Snus; Porters fem konkurrenskrafter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel ”Positionering av en marknadsledare – en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden” Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. LÄS MER

  4. 4. Varför e-handlar inte fler konsumenter?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hanna Svahn; Emil Wallin; Christian Warmark; Jessica Holmberg; [2005]
    Nyckelord :e-handel; konsument; konsumentbeteende; säkerhet; ovana; okunskap; ovilja; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda varför inte fler konsumenter e-handlar. Vi vill ta reda på varför e-handeln inte tagit en större marknadsandel av den totala marknaden som förutspåtts. Vi har valt att enbart titta på business-to-consumer relationer. Våra respondenter befinner sig i åldern 18-65 år. LÄS MER

  5. 5. Man i en kvinnas värld – Om könsroller i reklamen med fokus på mannens porträttering.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Svahn; Camilla Lindvall; Linda Björkman; Johanna Quist; [2003]
    Nyckelord :Könsdiskriminerande reklam; Mansdiskriminerande reklam; Fokusgrupper; Lagreglering; etik; manligt och kvinnligt; samhällsnormer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Mannens roll i reklamen har närmat sig kvinnans genom att den feminiserats och sexualiserats, medan kvinnan är kvar i samma traditionella roll. Resultatet av våra fokusgrupper stödjer till stor del genusteorierna och visar ytterligare att män inte ser på reklam på samma sätt som kvinnor. LÄS MER