Sökning: "job teacher"
Visar resultat 16 - 20 av 104 uppsatser innehållade orden job teacher.
16. Consequences for teachers who are exposed to student-related violence
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : This degree project is a systematic literature review. The aim of this study is to find out what the consequences can be for teachers who are being exposed to student-related violence in their workplace. This is because previous research has shown that there are knowledge gaps regarding this. LÄS MER
17. Rättvis bedömning i ämnet idrott och hälsa? : En kvantitativ studie om vad som kan påverka lärarnas betygsättning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie grundas i tidigare forskning om bedömning i ämnet idrott och hälsa, samt egna erfarenheter av bedömning i skolmiljö. Bedömningen är ett viktigt uppdrag som lärare har i uppgift att genomföra, men det är inte alltid lätt att följa de styrdokument som ska kontrollera att det sker på ett korrekt och rättvist sätt. LÄS MER
18. Trygga famen och Skojiga clownen : En vetenskaplig essä om förskollärares strategier och känslor i relationsskapande till förskolebarn
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : Den här essän startar i en berättelse som gestaltar min egen upplevelse som förskollärareunder en lämningsmorgon på förskolan. I berättelsen beskriver jag hur mina relationer tillbarnen sätts på prov i lämningssituationen. LÄS MER
19. Berättelser om lärarens mång- och tvetydliga vardag : ett komplexitetsteoretiskt perspektiv
Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studien har som syfte att tolka och förstå det som pågår i lärarens vardag med hjälp av komplexitetsteorier. Komplexitetsteorier utgör de specifika delarna i komplexitetstänkande som är en resurs för att diskutera relationen mellan skolan som komplext system, vetenskaplig grund och evidens. LÄS MER
20. I'm not a psychologist, I'm not a school nurse, I am a teacher: A qualitative study about how former teachers view their reasons for leaving the occupation
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The purpose of this study is to explore how former teachers view their reasons for leaving the teaching occupation in the context of the Swedish compulsory school. The study took a qualitative form where nine semi-structured interviews were conducted. The participants were all former teachers, including a number of first teachers. LÄS MER