Sökning: "job teacher"

Visar resultat 6 - 10 av 104 uppsatser innehållade orden job teacher.

  1. 6. Interleaved Practice : The role of habits in the implementation of a new technique

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Andrew Grant; [2023]
    Nyckelord :Interleaved practice; professional development; habits; stress; Interleaved practice; lärarutveckling; vanor; stress;

    Sammanfattning : Teaching is a complex and stressful job and despite efforts to consolidate the understanding of professional development programs, the effectiveness of such programs in real schools remains inconsistent. In this study, habit is used to understand the barriers to teacher development when looking to implement “interleaved practice” in mathematics. LÄS MER

  2. 7. The role of qualification and experience in Greek Parallel Support: Teachers’ personal views A qualitative study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Adamantia Lamprini Lioliou; [2022-01-27]
    Nyckelord :parallel Support; teachers‘ perspective; teachers‘ qualifications; special education; experience;

    Sammanfattning : Aim: This study attempts to identify notable differences in the implementation of Parallel Support (PS), given different levels of qualification and experience of teachers providing it. The wider aim is to explore those teaching attributes that may be most clearly associated with successful PS practices, by collecting and analyzing the perceptions of eight teachers with various types of qualification in special education, who are presently working or have worked in the PS provision. LÄS MER

  3. 8. Sökes: Kompetent, samarbetsvillig förskollärare med utvecklingslust : En kvalitativ studie som undersöker förskolläraren och yrkesrollen i Arbetsförmedlingens platsannonser

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik

    Författare :Hanna Blomstrand; [2022]
    Nyckelord :Förskollärare; yrkesroll; platsannons; diskursanalys; kompetens; samarbete; ledarskap; utveckling; undervisning; omsorg;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur platsannonser kan bidra till konstruerandet av förskolläraren och yrkesrollen. 30 platsannonser från Arbetsförmedlingens platsbank analyserades utifrån ett diskursanalytiskt tillvägagångssätt för att besvara forskningsfrågorna: Vilken bild av förskolläraryrket framträder i arbetsförmedlingens platsannonser? samt Vilken bild av förskollärarens person framträder i arbetsförmedlingens platsannonser? Resultatet visar att flera diskurser kring förskolläraren och yrkesrollen framträder i platsannonserna. LÄS MER

  4. 9. Vad kan eleverna? : En kvalitativ intervjustudie om nyanställda musiklärares strategier för bedömning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Josefine Persson; [2022]
    Nyckelord :newly hired; music teacher; assessment; priorities; relationship building; sociocultural perspec-tive; nyanställd; musiklärare; bedömning; prioritering; relationsbygge; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker nyanställda musiklärare i grundskolan utifrån ett sociokulturellt perspektiv. Studien undersöker vilka artefakter de använder när de bedömer och vilka prioriteringar som görs. Studien bygger på tre intervjuer i fokusgrupper som analyserats med tematisk analys. LÄS MER

  5. 10. Män i förskolan: Tillgång eller risk? : -

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Linda Ekman; Pontus Sundström; [2022]
    Nyckelord :Fenomenografi; Intersektionalitet; kvinnligt; kön; könsfördelning; könsroller; maktstrukturer; manligt; ojämlikhet; pedofil; sexuella övergrepp;

    Sammanfattning : Our study aims to shed light on the uneven representation of male and female teachers in the Swedish preschool system, but also specifically male preschool teacher´s role in relation to a female dominated domain. Considering both parents and male preschool teacher´s perspektive, er condukted a quantitative survey aimed towards parents and a qualitative interview study aimed to male preschool teachers. LÄS MER