Sökning: "köp vanor"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden köp vanor.

  1. 11. Styrande faktorer vid köp av frukt - en studie av sex barnfamiljer

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Charlott Hertnäs; [2017]
    Nyckelord :fruktkonsumtion; barnfamiljer; lågengagemangsvara; Följa-med-intervju; Frukt Grönt-avdelning; åretrunttillgång; import; de-lokalisering; konsumentbeteende; beteendeförändring; konsumentmakt; lokalt odlad; småskaligt odlad; landgrabbing; konsumentmedvetenhet;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur föräldrar i barnfamiljer tänker kring sin egen, och familjens, fruktkon-sumtion, samt vilka värden och faktorer som styr de medverkande föräldrarnas val vid inköp av frukt till sig själv och familjen. För att undersöka det har metoderna samtalsintervju och Följa-med-intervju använts. LÄS MER

  2. 12. Köpprocessen i fysisk butik eller via e-handel : Vad väljer generationerna x och y?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sophia Thai; Andrea Svensson; [2016]
    Nyckelord :Buying process; Buying behavior; Lifestyle; Generation X; Generation Y; Physical store; E-commerce; Köpprocess; Köpbeteende; Livsstil; Generation X; Generation Y; Fysisk butik; E-handel;

    Sammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle som digitaliseras allt mer och mer. Från att handeln för 20 år sedan enbart utfördes i fysiska butiker till att konsumenter idag hemma från tv-sofforna enkelt kan beställa hem produkter via e-handel. Digitaliseringen har främjat handel på internet och gjort att e-handeln har etablerats på modemarknaden. LÄS MER

  3. 13. Barriers to adopting e-grocery : Focus on user experience

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Natalie Harris; Mikael Holvik Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :E-Grocery; E-Commerce; Online food retailing; Swedish food retailing; barriers to adopting e-grocery; user experience; human-computer interaction; E-Dagligvaruhandel; E-handel; mathandel på nätet; Svensk mathandel; barriärer till e-dagligvaruhandel; användarupplevelse; Människa–datorinteraktion;

    Sammanfattning : Electronic commerce is a relatively new concept compared to other Internet applications. Theconcept has grown fast to cover a wide range of products and services and practiced in severalparts of the world. The process of buying and selling Fast Moving Consumer Goods, food andother necessities online is referred to as electronic grocery. LÄS MER

  4. 14. Flexibel streamingtjänst : SVOD och TVOD under samma tak

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Ida Eriksson; [2015]
    Nyckelord :Video On Demand; TVOD; SVOD; human-centered design; Video on Demand; TVOD; SVOD; människo-centrerad design;

    Sammanfattning : I denna rapport ställs frågor beträffande hur Viaplays streamingtjänst kan se ut i framtiden gällande TVOD och SVOD genom nya designlösningar. För att göra detta har en människo-centrerad designprocess använts för att undersöka attityder och beteenden kring TVOD. LÄS MER

  5. 15. Effekterna av minskad kontanthantering - En studie om konsekvenserna av storbankernas avveckling av den manuella kontanthanteringen

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Robert Pejic; Tiam Torkaman; [2013]
    Nyckelord :Cash; payment services; reduced cash management; Kontanter; betaltjänster; avveckling av kontanthantering;

    Sammanfattning : Kontanter har använts i flera århundranden och är ett sedvanligt betalningsmedel mellan privatpersoner och på inköpsstället. I takt med teknikens framfart har alltfler betalningsmedel utvecklats och anpassats till marknaden. Idag sker cirka 70 procent av alla köp i butik med kort. LÄS MER