Sökning: "köpbeslutsprocessen teori"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden köpbeslutsprocessen teori.

  1. 1. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  2. 2. E-handel av livsmedel i utveckling : En studie om främjande aspekter samt barriärer som påverkar konsumenten i köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Julia Åhlander; Isabelle Bylander; Filip Johansson; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; purchase decision-making process; digital purchase decisionmaking process; E-handel; köpbeslutsprocess; digital köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med studien är att identifiera de främjande aspekter samt barriärer som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel. Hur ser den digitala köpbeslutsprocessen ut och var i processen uppstår barriärerna? Teori: Studiens teoretiska referensram omfattar en presentation av de aspekter som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel, vilka är produktkvalitet, varumärkesförtroende, pris, upplevelse, demografiska aspekter, tid och bekvämlighet samt utformning av hemsida. LÄS MER

  3. 3. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER

  4. 4. Marknaden för värderingar : Konsumentperspektivet på ett värdestyrt företags CSR engagemang

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emilia Lepistö; Andrea Kohler; [2012]
    Nyckelord :CSR; värdestyrda produkter; värdestyrd verksamhet; värderingar; förtroende; kommunikation; kvalitet; köpbeslut; konsumenter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera om konsumenter i sina köpbeslut beaktar produkter framställda av företag som genomsyras av ett aktivt CSR arbete. Metod: För att besvara syftet har en kvantitativ metodansats använts genom en enkätstudie. LÄS MER

  5. 5. Virituell Tillit - Hur konsumenter uppfattar att förtroende skapas genom tredjepartsrecensioner på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Seijsing; Hampus Gunnarsson; Daniel Serbinson; [2010]
    Nyckelord :eWOM; tillit; tredjepartsrecensioner; anonymitet; internet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ur ett konsumentperspektiv undersöka hur tillit uppfattas på internet. Metod och Empiri: Genom en kvalitativ studie med ett iterativt förhållningssätt har vi genomfört 13 intervjuer. LÄS MER