Sökning: "kandidatuppsats campus helsingborg"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats campus helsingborg.

  1. 1. Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Stangfall; Moa Tornhed; [2023]
    Nyckelord :Mellanchef; karriär; arbetsmotivation; ledarskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen VT 2023, 15 HP. Författare: Ida Stangfall & Moa Tornhed Handledare: Hervé Corvellec Studieobjekt: Individer med en mellanchefsposition. LÄS MER

  2. 2. Transporter och vägen till en grönare framtid

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Didrik Bjurling; Karl Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Grön logistik; CSR; kundkrav; hållbara transporter; variabler vid val av transportör; GLP.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Transporter och vägen till en grönare framtid - En kvalitativ studie ur ett tillverkningsföretags perspektiv Nivå: Kandidatuppsats i Logistics Service Management, VT 2023 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Syfte och frågeställning: Studiens syfte är att undersöka hur ett tillverkande företag inom byggindustrin ställer krav på transporter och transportörer utifrån de ökade hållbarhetskraven. Även hur valbeteendet förändras till följd av ökade krav och lagar från diverse intressenter. LÄS MER

  3. 3. Hotellbesök för den klimatsmarta: Hotellgästers påverkan av hedonistiska begär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Line Svahn; Cecilia Fager; [2022]
    Nyckelord :Hotell; värdesamskapande; kundnöjdhet; hållbarhet; miljö; hedonism; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hotellbesök för den klimatsmarta- hotellgästers påverkan av hedonistiska begär Nivå: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg. Författare: Line Svahn och Cecilia Fager Handledare: Ida Wingren Problemområde: Värdesamskapande utifrån hållbarhetsaktiviteter inom hotellsektorn Syfte: Syftet med den här studien är att granska huruvida hedonism har någon inverkan på gästens syn av hållbarhet vid hotellvistelser. LÄS MER

  4. 4. Smart mobilitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Vangelis Alexander Pispas; Carl Wollin; [2021]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Smart mobilitet - Från äganderätten till "användarrätt" Nivå: Kandidatuppsats i Service Management inriktning Hotell och Turism , VT 2021 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Handledare: Michael Johansson Syfte och frågeställningar: I kontext med den ökande urbaniseringen och massivt bilanvändande i metro urbana städer runt om i världen blir alternativa transportmedel allt mer relevant ur ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv. På grund av en ökad miljömedvetenhet hos individer är syftet med studien är att undersöka förändringen av den bakomliggande motivationen till bildelningstjänster. LÄS MER

  5. 5. Att leda och leda sig själv på distans: En kvalitativ studie om chefers utmaningar i ledarskapet och hur dessa bemöts under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nathalie Bengtsson; Elin Thomsen; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Distansarbete; Ledarskap i förändring krissituation; Psykosocial arbetsmiljö; Copingstrategier; Självledarskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Att leda och leda sig själv på distans - En kvalitativ studie om chefers utmaningar i ledarskapet och hur dessa bemöts under Covid-19 Författare: Elin Thomsen och Nathalie Bengtsson Handledare: Malin Andersson Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, VT 2021, 15 HP. Datum: 2021-05-26 Bakgrund och problemdiskussion: Tidigare forskning visar att krissituationer och förändringar kan vara påfrestande för chefer. LÄS MER