Sökning: "kinesiska företag i sverige kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kinesiska företag i sverige kommunikation.

  1. 1. Sociala medier, journalistik och samhälle : Kina i jämförelse med Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Kinesiska

    Författare :Karin Albons; [2013]
    Nyckelord :Kina; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier definieras av kommunikation mellan flera parter som också de kommunicerar sinsemellan och att användarna själva genererar innehållet. Facebook, Twitter och Youtube är några av de sociala medier som idag är populära bland användare i Sverige, i Kina är Renren, Sina Weibo och Youku sidor som fått stort genomslag. LÄS MER

  2. 2. Affärsrelationer mellan Sverige och Kina : En studie om hur affärskulturella skillnader påverkar och hanteras

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tony Duong; Victor Johansson; [2013]
    Nyckelord :Affärskulturella skillnader; Sverige; Kina; Dimensioner; Affärsrelationer; Guanxi; Kommunikation; Affärsbeslut; B2B;

    Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Sveriges största handelspartner i Asien är Kina och samarbetet har ökat då allt fler svenska företag etablerar sig på den kinesiska marknaden. Detta har lett till ett ökat samarbete mellan svenska och kinesiska företag där allt fler affärsrelationer etableras. LÄS MER

  3. 3. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Deniesé Thorvaldsson; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :Grafisk Design; Grafisk kommunikation; Visuell kommunikation; Visuella uttryck; Marknadskommunikation; Kulturkrock;

    Sammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER

  4. 4. Uppnotering av kinesiska bolag : En studie i kinesisk bolagsvärdering efter en upplistning från OTC-listan till Nasdaq OMX huvudlista

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Fuad Aman; Adam Mankowski; [2012]
    Nyckelord :Börsintroduktion; kinesiska bolag; bluff företag; OTC samt Nasdaq OMX;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kinesiska bolag på den amerikanska OTC-listan är idag ofta associerade med bluffar och dålig kommunikation gentemot aktieägarna. Detta gör att den amerikanska marknaden inte har ett förtroende för dessa bolag. Denna opålitlighet från marknadens sida har resulterat i att många av de kinesiska bolagen blivit felvärderade. LÄS MER

  5. 5. Interkulturell kommunikation i en kinesisk kontext : En undersökning av svenska och kinesiska företagsrepresentanters upplevelser av det interkulturella mötet. Ett teoretiskt perspektiv på en praktisk utmaning.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT; Karlstads universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Ida Hjalmarsson; [2010]
    Nyckelord :Sweden; China; inter-cultural; communication; public relations; guanxi; hierarchy; face; guanxi; lian; Sverige; Kina; interkultur; kommunikation; PR; guanxi; hierarki; ansikte;

    Sammanfattning : Jag har genom en förberedande fältstudie, litteraturgenomgång och enkätintervjuer undersökt svenska och kinesiska företagsrepresentanters upplevelser av det interkulturella mötet, med utgångspunkt i svenska företag som opererar på den kinesiska marknaden. Det var uppsatsens syfte och jag har utgått ifrån frågeställningen: Hur upplever svenska och kinesiska företagsrepresentanter det interkulturella mötet? Subfrågor till denna är: Vilka kulturella faktorer skapar det kinesiska sättet att kommunicera? Hur upplever svenska företagsrepresentanter det interkulturella mötet med den kinesiska marknaden? Hur upplever kinesiska företagsrepresentanter det interkulturella mötet med svenska företagsrepresentanter? Vilka av studien framkomna faktorer skulle kunna underlätta det interkulturella mötet för svenskars fortsatta affärer i Kina? Det är gjort genom att identifiera skillnader mellan den svenska och kinesiska kulturen för att förklara de bakomliggande faktorerna till att vi uppfattar varandra som vi gör, och genom det belysa ett urval möjligheter och fallgropar som den kinesiska kulturen kan medföra för svenska företag som opererar på den kinesiska marknaden. LÄS MER