Sökning: "kommunikation livsmedel"

Visar resultat 21 - 25 av 93 uppsatser innehållade orden kommunikation livsmedel.

  1. 21. Is less, more? : En kvalitativ studie om den digitala förpackningen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elenor Hansson; Josefine Sinerius; [2019]
    Nyckelord :Digital packaging; visual elements; informative elements; consumer purchasing behavior; perception; low involvement products; focus group; semistructured interviews; Digital förpackning; visuella element; informativa element; konsumentköpbeteende; perception; lågengagemangsprodukter; fokusgrupp; semistrukturerade intervjuer;

    Sammanfattning : The industry that shows the strongest growth and development online is the foodindusty. The prognosis shows that this development will only continue to increase. One problem with the online grocery shopping lies in the fact that consumers find it difficult to differentiate the product packaging. LÄS MER

  2. 22. Patienters upplevelser av att förändra kosten vid diabetes typ 2 : En kvalitativ litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnad

    Författare :Elin Stormats; Emma Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Diabetes typ 2; Kost; Concordance; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Diabetes typ 2 är en sjukdom som ökar i hela världen. Ohälsosam mat är en stor riskfaktor till att drabbas av diabetes typ 2. Personer som lever med diabetes typ 2 rekommenderas därför att undvika livsmedel innehållandes mycket socker och istället äta frukt, grönsaker, fisk, bönor och fullkornsprodukter. LÄS MER

  3. 23. Reko mat : Analys av REKO:s policy och nätverksstruktur ur ett antropologiskt-netnografiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Axel Gruvaeus; [2019]
    Nyckelord :Local food markets; policy; network analysis; technoculture; social anthropology; nethnography; REKO; policy; nätverksanalys; teknokultur; socialantropologi; netnografi livsmedelskedjan; lokalproducerat; livsmedel; relationsmat;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet undersöks policy och nätverksstruktur för REKO-konceptet – ett sätt för små livsmedelsproducenter att genom Facebook samordna försäljning direkt till slutkonsumenter. Uppsatsen diskuterar REKO som ett samtidsfenomen påverkat av stora trender som den digitala omvandlingen av samhället och en allt längre livsmedelskedja. LÄS MER

  4. 24. Etiska budskap på veganska måltidsproteinförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Isabella Göransson; Charlotta Nilsson; [2018]
    Nyckelord :ethical consumption; vegan; packaging design; trademark; graphic communication; groceries; dietary; etiska budskap; förpackningsdesign; grafisk kommunikation; konsument; kost; livsmedel; varumärken; vegan;

    Sammanfattning : De etiska konsumenterna växer i antal (Young, Hwang, McDonald & Oates, 2010). och att äta veganskt blir allt mer populärt (The Nielsen Company, 2017). LÄS MER

  5. 25. En förstudie om Gävleungdomars relation och attityd till närproducerat livsmedel och dess förpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Sepideh Tabatabaei; [2018]
    Nyckelord :Local food; food trends; packaging design; food supply chain; marketing.; Lokalproducerat; livsmedelstrender; förpackningsdesign; matförsörjningskedja; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Det finns många olika anledningar till varför konsumenter köper närproducerat livsmedel. Vissa konsumenter köper närproducerat för att livsmedlet producerats i närheten där de bor medan andra köper närproducerat för att de anser att livsmedlet har producerats på ett miljö- och klimatvänligt sätt. LÄS MER