Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kampen om talangerna - En fallastudie på IKEA IT

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Mikael Grafström; Oskar Olsson; [2013]
    Nyckelord :Brand management; employer branding; employer value proposition; human resource management; talent management; war for talent; talent retention; recruitment; generation y.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur employer branding kan fungera som ett verktyg i syfte att attrahera IT-studenter som ska bli framtida unga IT-talanger. Detta kommer att besvaras med hjälp av fallstudie på ett svenskt IT-företag, i uppsatsen kommer vi att anta ett företagsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Ensam eller tillsammans? : Om samspel mellan varumärken i ett gemensamt showroom

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofia Persson; Caroline Stoor; Linnéa Ryttinger; [2012]
    Nyckelord :profilering; showroom; visual merchandising; brand; profiling; varumärke;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och analysera flera olika varumärkens möjligheter att samsas i en stor koncern, samt hur man på bästa sätt exponerar dessa varumärken i ett gemensamt showroom.The purpose of the study is to explore and analyze a variety of brands ability to combine in a large group and how to expose these brands the best in a combined showroom. LÄS MER

  3. 3. Identifiering och mervärde av ett varumärke : En kvalitativ fokusgruppsstudie av en intern varumärkesprofilering

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Lars-Gunnar Rijns; [2011]
    Nyckelord :kvalitativ metod; fokusgruppsintervju; fallstudie; identitetsteori; mervärdeteori; varumärkesimplementering; koncern;

    Sammanfattning : Abstrakt Genom kvalitativa fokusgruppsintervjuer analyseras AkzoNobels implementering av den nya interna varumärkesprofilen och dess anställdas åsikter cirka tre år efter början av projektet "One AkzoNobel". Detta är en fallstudie där studiens resultat bygger på ett intervjutillfälle med varje respondentgrupp. LÄS MER

  4. 4. Nyetablering av företag inom detaljhandelsbranschen En fallstudie av Zara

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Heikkilä; Anna Johansson; [2008-01-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : BAKGRUND OCH PROBLEM: Konsumtionen på detaljhandelsmarknaden i Sverige har ökat de senaste åren och är den tredje starkaste i Europa. Detaljhandeln har internationaliserats och fler utländska aktörer lockas att etablera sig i Sverige. Den spanska klädkedjan Zara som är en del av Inditexgruppen öppnade sin första butik i Sverige år 2003. LÄS MER

  5. 5. Corporate Branding vid förvärv - en fallstudie av Matex/Willys i Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonja Ingrid Désirée Sandberg; Charlotte Edsgren; Andrea Borojevic; [2004]
    Nyckelord :Corporate Branding; Brand Building Program; Korporativt varumärke; Företagets identitet; Dagligvarubranschen i Sverige; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera hur en koncern via Corporate Branding integrerar och implementerar ett redan existerande koncept i ett förvärvat företag/kedja. Då Corporate Branding handlar om att bygga upp, förstärka och förmedla ett affärskoncept till både interna och externa intressenter, har vi, för att ge en heltäckande bild av processen, valt att undersöka och analysera båda dessa aspekter. LÄS MER