Sökning: "kroppsspråk självförtroende"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kroppsspråk självförtroende.

  1. 1. ”Han gör min dag bra”... “men det är inte bara glass och ballonger” : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver lärar-elev relationer i särskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Eriksson Helene; Magnusson Josefine; [2021]
    Nyckelord :Compulsory school for children with intellectual disabilities; good relationships; intellectual disability; teachers’ relational competence; Teacher - student relationships; relations; relational perspective; Goda relationer; intellektuell funktionsnedsättning; Lärare-elev relationer; lärares relationskompetens; relation; relationellt perspektiv; särskola;

    Sammanfattning : Studien belyser lärar - elevrelationer och har ett relationellt perspektiv. Syftet med studien är att belysa hur lärare och elever på särskolan beskriver lärar-elevrelationer samt vilka likheter och skillnader det finns i beskrivningarna. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap i stallmiljö : normer, fostran och framtid

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Equine Studies

    Författare :Elin Fridlund; [2020]
    Nyckelord :ridsport; framtida ledare; egenskaper; normer; faktorer;

    Sammanfattning : A good leadership can for example be characterized by good communication skills, inspiration, self-awareness, the ability to make decisions and a structured way of working. Previous research indicate that stable environment can be seen as a leadership school for future leaders, both in equestrian sport and other professions. LÄS MER

  3. 3. Pedagogers arbete med kommunikation : En studie om alternativ kompletterande kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Maria Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Alternativ kompletternade kommunikation; förskola; TAKK; GAKK; inkludering;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ etnografisk studie där syftet med studien är att synliggöra vilka och i vilken mån pedagoger inom förskolan, använder olika metoder för att skapa möjligheter till en kommunikativ och inkluderande miljö för alla barn. Lärande sker ofta i sociala sammanhang där alternativ kompletterande kommunikation (AKK) kan skapa förutsättningar för individen, gällande sociala kompetenser, ökat självförtroende samt välmående. LÄS MER

  4. 4. Kroppsspråkets betydelse för empowerment : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Ali Shah; [2017]
    Nyckelord :Embodied Cognition; Empowerment; Fysioterapi; Icke-verbal kommunikation; Kroppsposition; Kroppsspråk;

    Sammanfattning : Introduktion: Kunskapen om kroppsspråk i kombination med vetenskaplig psykologi har resulterat i ett flertal koncept vilka menar att kroppsspråket inte enbart är reflekterande för interna erfarenheter utan kan oberoende producera och förändra individers tankar, känslor och beteenden. Syfte: Syftet med litteraturstudien är att sammanställa studier som utvärderar vilken inverkan modifierade kroppspositioner har på empowerment. LÄS MER

  5. 5. Pedagogers arbete med en elev med ADHD-diagnos

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :David Nunez; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Skolan har ett värdegrundsmål i Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet Skolverket (2011) om att ”leva sig in i och förstå andra människors situation och utveckla en vilja att handla också med deras bästa för ögonen” Skolverket 2011 (s.12) Detta är ett viktigt mål att sträva mot eftersom elevernas empatiska förmåga skall främjas. LÄS MER