Sökning: "kundvård"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade ordet kundvård.

  1. 11. Vårda kundrelationer i reklambranschen – individanpassning eller inte

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Frennhed; [2010]
    Nyckelord :kundvård; kundlojalitet; kundrelationer; reklambyrå; individanpassning; kundtillfredsställelse; lönsamhet; kundvärde; kundnärhet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för hur reklambyråer kan vårda sina kundrelationer. Uppsatsen behandlar även om behov och intresse finns att se varje kund som en individ med unika behov eller om alla kunder ska behandlas likadant av företaget. LÄS MER

  2. 12. Välkommen hem till oss! : En studie om varför kunden väljer att bjuda hem ett visst fastighetsmäklarföretag och dess varumärke

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Ekstrand; Emelie Palm; [2010]
    Nyckelord :fastighetsförmedling; tjänstemarknadsföring; kundvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att sälja sin bostad är en av det största ekonomiska affärer en privatperson gör i sitt liv. Det kan vara känsloladdat och försäljningen har inte alltid lyckliga orsaker. Säljaren sätter därför stor tilltro och förväntan till den mäklare som får uppdraget att förmedla bostaden. LÄS MER

  3. 13. Customer Relationship Management : en studie om CRM-system ur ett traditionellt samt molnbaserat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emelie Karlsson; Josefine Swahn; [2010]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; relationsmarknadsföring; kundrelation; kundvärde; kundvård; kundhantering; kommunikation; molntjänst; Microsoft Dynamics CRM;

    Sammanfattning : CRM-system har visat sig vara ett allt mer vanligt och effektivt marknadsföringsverktyg. Ett CRM-system hjälper ett företag att strukturera samtliga kunder samt information om kunderna på ett ställe. Målet med ett CRM-system är att förstå kundens behov och dess värde för företaget. LÄS MER

  4. 14. Vårda kundrelationer - vägen till ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Timea Kalman; Emma Simonsson; [2009]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; bibehålla kund; kundvård; kundrelation; kundvärde; kundlojalitet;

    Sammanfattning : I dagens snabbt förändrade och konkurrerande samhälle intar relationsmarknadsföring en central roll i företagens affärsverksamhet. Då relationsmarknadsföring innebär att vårda samt bibehålla befintliga kundrelationer, har detta bidragit till ett större engagemang bland företagen för att skapa värde åt kunden samt uppnå kundlojalitet. LÄS MER

  5. 15. Klagomålshantering : en studie över hur butiker inom möbel- och heminredningsbranschen arbetar med klagomålshantering och kundvård

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Anna Flodin; Ann-Sofie Persson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondena har handeln ökat markant och detta medfört att konkurrensenmellan butiker ökar. Det talas om köparens marknad, och inte som tidigare om säljarensmarknad. Fokus har flyttats från säljare till köpare och på grund av detta har maktbalansenändrats. LÄS MER