Sökning: "kvalitativ deduktiv studie"

Visar resultat 11 - 15 av 835 uppsatser innehållade orden kvalitativ deduktiv studie.

  1. 11. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  2. 12. Behovet av revision i små privata aktiebolag : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Joudi Nahas Mouhandes; Fredy Handola; [2023]
    Nyckelord :Audit; auditor; accounting consultant; small limited companies; audit requirement; voluntary audit; Revision; revisor; redovisningskonsult; små aktiebolag; revisionsplikt; frivillig revision;

    Sammanfattning : Från 2010 kan små privata aktiebolag i Sverige välja att inte ha revisor. Syftet var att minska kostnader och stärka tillväxt. Cirka 60% av företagen valde bort revisionen, framför allt i kontantintensiva branscher som restaurang och taxi. LÄS MER

  3. 13. From Data to Decisions: Decisive Factors Influencing Swedish IT SMEs Adoption of Business Intelligence Systems

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Shayan Nilfouroushan; Tarik Almohtasib; [2023]
    Nyckelord :SME; Adoption; Business Intelligence BI ; Business Intelligence Systems BIS ; Decision-making; Perceived usefulness PU ; Perceived Ease of Use PEU ; Technology Acceptance Model TAM ; The Technology Organisation Environment Framework TOEF ;

    Sammanfattning : Research Question: Which are the decisive factors that impact the adoption of business intelligence systems (BIS) among IT SMEs in Sweden? Purpose: This paper aims to examine Swedish SMEs and understand which decisive factors have an impact on the decision makers and their adoption of BIS. This study aims to study SMEs that have already adopted BIS. LÄS MER

  4. 14. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Tranarp; Alice Wischer; Klara Johansson; [2023]
    Nyckelord :Identitet; TikTok; Motivation; Grupptillhörighet; Konsumenter; consumers; Social Groups; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER

  5. 15. Är HR nyckeln till Framgång? : En kvalitativ studie om HR-funktionens roll och betydelse i organisationen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Saga Lundin; Linnéa Söderberg; Nevena Vemic; [2023]
    Nyckelord :HR; value-creation; value-creating HR; HRM; strategic HRM; HR; värdeskapande; värdeskapande HR; HRM; strategisk HRM;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur HR-funktionens arbete är värdeskapande i organisationen. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats och har tillämpat en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER